Glutensiz Karabuğdaylı Köfte

Mutfağıma hoş geldiniz, bu tarifimde yine bir süper besin kullanacağız. Glutensiz olması karabuğdayın çölyak hastaları tarafından tüketilebilmesini sağlıyor.. Afiyet ve sevgilerimle…

İnsülin ve İnsülin Direnci Rehberi

İnsülin, vücudumuzdaki birçok işlemi kontrol eden önemli bir hormondur. Birçok modern sağlık sorununun merkezinde bu hormon ile ilgili problemlerin olduğu düşünülüyor. Hücrelerimiz bazen insüline cevap vermeleri gerektiği gibi cevap vermezler,  bu duruma insülin direnci denilir ve oldukça yaygın bir durumdur. Yapılan bir çalışmaya göre obez bireylerin % 70’inin insülin direncine sahip olabileceği bildiriliyor. Ayrıca obez çocukların ve gençlerin üçte birinin

GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ

  Sevgili anne adayları, heyecanınızı ve endişelerinizi çok iyi anlıyorum, bu dönemin sizin için ne kadar özel olduğunu da, bu sebeple ben de heyecanınıza ortak olarak merak ettiğiniz birçok konuyu derledim, şimdiden hepinize mutlu bir hamilelik ve evinizin yeni üyesiyle musmutlu bir hayat diliyorum. 🙂 Bu yazı dizisine başlama nedenim sosyal medya hesaplarımın hemen hepsinden hamilelik dönemiyle ilgili sorular gelmesi.

Cildinizi İyi Besleyin!

Cildinizin parlaklığını ve elastikiyetini yitiriyor etrafınızdakiler yorgun ve sağlıksız göründüğünüzü mü söylüyor? O zaman beslenmede bazı değişiklikler yapmanın vakti çoktan gelmiş. Besinlerin vücudumuzun her bölgesi için farklı bir gücü ve önemi var. Beslenme bilimi saç telimizden ayak tırnağımıza kadar etkin olan kırktan fazla besin öğesini her gün almamızı şart koşuyor. Vitaminler ve mineraller cildinizin beslenmesi için gereklidir C, E, A,

20 Adımda Sağlıklı Mutfak, Sağlıklı Birey, Sağlıklı Aile

İster anne olun, ister baba veya bekâr bir erkek… Mutfak beslenmemizin en önemli ögelerinden, yediğimiz tüm yiyecekler oradan geçiyor bu yüzden sağlıklı beslenmenin ilk adımı mutfağı ve mutfak seçimlerini iyileştirmek…   Sebze yemeği yapılırken, 1 kg sebzeye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyun. Etli sebze yemeklerinde ise dışardan yağ ilavesi yapmanıza gerek yoktur. Pişirirken yağda kızartma kavurma yerine haşlama, fırında ızgara

Kilo Vermede Erkekler Daha Şanslı

Genel olarak erkekler kilo verme programında kadınlara göre daha şanslıdır. Erkeklerin kaslı yapısı ve vücutlarındaki testesteron hormonu daha hızlı bir metabolizmaya sahip olmalarının sebebidir. Kadınlar ise mensturasyon dönemi, östrojen hormonu, hamilelik ve süt verme dönemi, menopoz gibi daha uzun süre hormonal değişimler içinde olduklarından, daha çabuk kilo alabiliyorlar. Daha yağlı bir vücuda sahip olmaları da bunu kolaylaştırıyor. Erkek metabolizması ise

11 Maddeyle Öğrencilik Hayatında Diyet

Ben üniversiteye 1990 Eylül’ünde Ankara’da başladım ve 49 kiloydum, 29 Ekim tatili için tekrar ailemin yanına döndüğümde ise yani 6 -7 hafta sonra 56 – 57 kg idim. Daha önce hiç kilo almamıştım, tam tersi evde sürekli yemek yemeye ve kilo almaya doğru teşvik vardı çünkü zayıf bir çocukluk geçirmiştim. (sakın hala her şeyi yediğim halde zayıfım sanmayın yediklerime dikkat

Gençler İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri

Ergenlik dönemi çocukluktan gençliğe geçiş dönemi olduğu için pek çok yenilik vardır. Hepimizin geçtiği bu dönemde kafalar daha karışıktır.  Genç kızlar için beğenilme arzusu ve dış görünüş daha önemli olmaya başlar. Erkekler için dış görünüşe olan ilgi biraz daha geriden gelebiliyor. Kliniğimize gelen danışanlarımız veya sosyal medyadan gelen sorulara baktığımızda da daha çok kızlar dikkat çekiyor. Ergenlik dönemi aslında fazla

Fıstık Ezmeli Sporcu Kurabiyesi (15 adet)

MALZEMELER 100 gram fıstık ezmesi  ( 2 büyük yemek kaşığı)                            2 yumurta                                                         150 gram yulaf ezmesi (1,5 su bardağı )         30 gram pekmez ( 3 yemek kaşığı)            20 gram Hindistan cevizi yağı ( 2 yemek kaşığı) 30 gram chia tohumu  (2 yemek kaşığı) 2 adet olgunlaşmış muz   YAPILIŞI Fıstık ezmesi ve yumurtalar karıştırılır, daha sonra içine muzlar

Yulaflı Muzlu Kurabiye

2 adet orta boy olgunlaşmış muz 15 adet dövülmüş çiğ badem 50 g damla çikolata 50 g yulaf 1 tatlı kaşığı tarçın   Hazırlanışı; Yulaf ve dövülmüş bademler bir tavada kavrulur, üzerine tarçın eklenir. Başka bir kapta muzlar çatal yardımıyla ezilir. Ezilmiş muzun üzerine kavrulan yulaf ve bademler, tarçın ve damla çikolata eklenerek karışım elde edilir. Karışım 15 parçaya bölünüp

Kışın Vücut Ne İster?

Soğuk havanın başlaması ile birlikte yürüyüş yapmak, otobüsten erken inip yürümek gibi seçeneklerden uzaklaşıyoruz. Eve kendimizi atınca da uyuyana kadar atıştırmalıklar sürekli göz kırpıyor sanki… Evde geçirilen zaman uzayıp, güneşi daha az görünce kendimizi daha mutsuz, yorgun, depresif hissedebiliyoruz ve iştahımız da yine bu durumlara paralel artış gösterebiliyor. O zaman beslenmede nasıl değişiklikler yapmak gerekiyor hemen özetleyelim: Kilo almamak:  Yaz

KIRILMASI GEREKEN DİYET KURALLARI

Gitsin eskiler gelsin yeni kurallar. Televizyonlarda, dergilerde, gazetelerde sürekli yeni kilo kaybı kuralları ve diyet programları bombardımanına uğruyoruz. Kulaktan kulağa yayılan bazı yanlış bilgiler, diyet yapanlara yarardan çok zarar veriyor.  Peki, bu kadar iddia varken neye inanmalıyız. Haklısınız bazen bizim bile kafamız karışıyor. Biz yıllardır çeşitli diyet kurallarına maruz kaldık, doğru ya da değil ki çoğumuz hala aynı yanlışları duymakta. O zaman duyduğumuz ve yararı olmayan kuralları kırmanın vakti geldi. Eski Kural: Akşam 7’de sonra hiçbir şey yemeyin. Akşam 19.00’dan sonra

2 Dakika Yürü Ömrün Uzun Olsun

Her saat başı 2 dakika… Utah Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre her saat sadece 2 dakikalık düşük yoğunluklu egzersiz yapanların erken ölüm riski %33 oranında azalıyor… Masanızdan veya evdeki koltuğunuzdan kalkıp her saat başı 2 dakika yürümek, bahçe işleriyle uğraşmak, temizlik yapmak gibi aktiviteler aslında küçük ve etkisiz gibi görünüyor. Ama gün içinde ortalama 16 saat uyanık kaldığınızı ve her

Diyetin Yol Arkadaşı Egzersiz

Havaların güzelleşmesi, günlerin uzaması çok iyi fırsat, kendinize mazeret yaratmayın. Diyet ve egzersizi buluşturun; ikisi beraber olunca biri diğerinin açığını kapatabiliyor ve yaşam kalitesinden ödün vermeden kilo kaybı sağlanıyor. Üstelik egzersizin genel sağlığınıza katkıları da saymakla bitmiyor. Günlük aktivite mi? Egzersiz mi? Herhangi bir davranış değişikliğinden sonuç alabilmemiz için alışkanlık haline gelmesi gerekir. Arada sırada yapılanlar alışkanlık değil, eylemdir. Aristoteles, “Mükemmele eylemle değil,

10 Maddede D Vitamini

D Vitamini Hormon mu Vitamin mi? Hormon mu vitamin mi tartışması hala devam ediyor.  Aslında biz vitamin olarak kabul etsek de vücutta sentezlenebilmesi ve kandaki seviyesine göre sentezinin azalıp artması hormon olma özelliği taşıdığını gösteriyor. İster hormon olsun ister vitamin D vitamini vücudumuz için nimet,  eksikliği bir çok sağlık sorunlarına sebep olabiliyor. Bu sebeple D vitamini seviyesini ölçtürüp gerekiyorsa takviye

14 Kasım Dünya Diyabet Günü

Bugün 14 Kasım Dünya Diyabet Günü. Metabolik rahatsızlıklardan olan ve yaşam kalitesini, sağlıklı yaşamı etkileyen bir hastalık. Vücudumuzun temel enerji gereksinimi karbonhidratlar ile sağlanır.  Glukoz beyin ve diğer organlar için enerji kaynağıdır. Yalnız hücrelerin bu glukozu kullanabilmesi için insülin hormonuna ihtiyaç vardır. Eğer insülin hormonu yeterli derecede vücutta bulanmazsa glukozun enerji olarak kullanımı da mümkün olmayacaktır. Çünkü kandaki glukozu hücrelere

Glutensiz Karabuğdaylı Köfte

Mutfağıma hoş geldiniz, bu tarifimde yine bir süper besin kullanacağız. Glutensiz olması karabuğdayın çölyak hastaları tarafından tüketilebilmesini sağlıyor.. Afiyet ve

İdeal Kahvaltının 5 Kuralı

Mutfağıma Hoş Geldiniz, Altın öğünümüz kahvaltıda dikkat etmeniz gereken 5 kuralı açıkladım. 🙂 Afiyet ve sevgiyle…

Unsuz Çikolatalı Kurabiye

Mutfağıma Hoş Geldiniz, Bu kurabiyede un yerine bitkisel protein kaynağı nohut kullanacağız, her bir kurabiye 80 kalori olacak. 🙂 Afiyet