Diyetisyen Dilara Koçak

Diyetisyen Dilara Koçak 1994 yılında Hacettepe Üni. Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden mezun oldu. 1996 yılında aynı üniversitede yüksek lisans eğitimini de tamamlayarak Uzman Diyetisyen ünvanını aldı. Ardından İstanbul Üniversitesinde Yönetici geliştirme programı, Boğaziçi Ünversitesinde Etkili Sunum ve Konuşma Teknikleri programı ile 2015 yılında ise Bilgi Üniversitesi’nde Halkla İlişkiler Sertifika programını tamamladı. Dilara Koçak Kimdir >

Şişmanlığın Sebebi Dijital Dünya Olabilir Mi

Eskiden medya denilince aklımıza televizyon, gazete ve dergiler gelirdi. Son yıllarda geleneksel medyanın yanına bir de sosyal medya eklendi. Bilgi ve teknoloji çağının getirisi, akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar hayatımızın eksilmez bir parçası haline geldi. Bir çok konuda hayatımızı kolaylaştırdığı kesin, ama dikkatli ve kontrollü kullanılmazsa sorunlara da yol açabiliyor. Ocak 2017’de alınan verilere göre Instagram, dünya çapında 600 milyon

Bayram Sofraları

Ramazanın bitmesi ve ardından bayramın gelmesi, uzun süren açlık psikolojisinden çıkarak özgürlük hissiyle daha fazla yemek yeme ihtiyacı hissettirebilir. Ama bu dönemde kendinize daha fazla özen göstermelisiniz. Bu yıl yaz aylarına denk gelen ramazanda egzersiz yapma imkanınız da olmadıysa metabolizmanız biraz yavaşlamış olabilir. Bayramda diyet yapın demeyeceğim elbette, zaten özel günler ve tatillerde kilo vermek gerçekçi bir hedef olmayacaktır, amacınız

Ananas, Selülit ve İnflamasyon

Ananas eskinin lüks meyvelerindendi, herkesin ulaşamadığı çoğumuzun sadece televizyonlarda, reklamlarda gördüğü ama şuan küçük, büyük tüm marketlerde bulabiliyoruz. Hem çok lezzetli hem de ödem, selülit gibi sorunlarla baş etmemize yardımcı. Gelin ananası tüm yönleriyle inceleyelim. Yaz Geliyorsa Selülite Karşı Ananas Ananas, bromelain adında proteinleri sindirici etkiye sahip bir enzim içerir. Bu nedenle özellikle doğal yönden etin yumuşatılması işleminde kullanılır. Sadece

İnsülin Direnci ve Beslenme (10 Maddede İnsülin Direnci Olanlar Nasıl Beslenmeli)

Daha önce insülin direncinin ne olduğuyla ilgili detaylı bir yazı yazmıştım, okumak isterseniz tıklayabilirsiniz, bu yazımda da 10 maddede insülin direnci olanların beslenme düzenlerinde nelere dikkat etmesi gerektiğini yazdım.  Basit şekerden ve basit şeker içeren besinlerden uzak durun Karbonhidrat içeren besinleri tek başına tüketmemeye özen gösterin, yanına süt/yoğurt/peynir veya badem/fındık/ceviz gibi protein kaynağı olan besinler eklemek kan şekerini kontrol altına

20 Adımda Sağlıklı Mutfak, Sağlıklı Birey, Sağlıklı Aile

İster anne olun, ister baba veya bekâr bir erkek… Mutfak beslenmemizin en önemli ögelerinden, yediğimiz tüm yiyecekler oradan geçiyor bu yüzden sağlıklı beslenmenin ilk adımı mutfağı ve mutfak seçimlerini iyileştirmek…   Sebze yemeği yapılırken, 1 kg sebzeye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyun. Etli sebze yemeklerinde ise dışardan yağ ilavesi yapmanıza gerek yoktur. Pişirirken yağda kızartma kavurma yerine haşlama, fırında ızgara

Kilo Vermede Erkekler Daha Şanslı

Genel olarak erkekler kilo verme programında kadınlara göre daha şanslıdır. Erkeklerin kaslı yapısı ve vücutlarındaki testesteron hormonu daha hızlı bir metabolizmaya sahip olmalarının sebebidir. Kadınlar ise mensturasyon dönemi, östrojen hormonu, hamilelik ve süt verme dönemi, menopoz gibi daha uzun süre hormonal değişimler içinde olduklarından, daha çabuk kilo alabiliyorlar. Daha yağlı bir vücuda sahip olmaları da bunu kolaylaştırıyor. Erkek metabolizması ise

Çocuklarda Kilo Kontrolü ve Sağlıklı Beslenme

Biz yetişkinler gibi bazen çocuklar da fazla kilolarıyla mücadele etmek zorunda kalabiliyor. Aslında obezite ile mücadele çocukluk döneminde başlamalı çünkü ergenlik dönemini fazla kilolu olarak tamamlayan çocukların yetişkinlik döneminde obez olma ihtimali çok daha fazla. Aileler çocuklarının kiloyla mücadele döneminde popüler yöntemlere başvursa da bizim için iyi olan programlar onlara uygun olmayabiliyor. Çocukların beslenmeleri onlara özel, gereksinimlerini tam olarak karşılayacak

11 Maddeyle Öğrencilik Hayatında Diyet

Ben üniversiteye 1990 Eylül’ünde Ankara’da başladım ve 49 kiloydum, 29 Ekim tatili için tekrar ailemin yanına döndüğümde ise yani 6 -7 hafta sonra 56 – 57 kg idim. Daha önce hiç kilo almamıştım, tam tersi evde sürekli yemek yemeye ve kilo almaya doğru teşvik vardı çünkü zayıf bir çocukluk geçirmiştim. (sakın hala her şeyi yediğim halde zayıfım sanmayın yediklerime dikkat

Fıstık Ezmeli Sporcu Kurabiyesi (15 adet)

MALZEMELER 100 gram fıstık ezmesi  ( 2 büyük yemek kaşığı)                            2 yumurta                                                         150 gram yulaf ezmesi (1,5 su bardağı )         30 gram pekmez ( 3 yemek kaşığı)            20 gram Hindistan cevizi yağı ( 2 yemek kaşığı) 30 gram chia tohumu  (2 yemek kaşığı) 2 adet olgunlaşmış muz   YAPILIŞI Fıstık ezmesi ve yumurtalar karıştırılır, daha sonra içine muzlar

Yulaflı Muzlu Kurabiye

2 adet orta boy olgunlaşmış muz 15 adet dövülmüş çiğ badem 50 g damla çikolata 50 g yulaf 1 tatlı kaşığı tarçın   Hazırlanışı; Yulaf ve dövülmüş bademler bir tavada kavrulur, üzerine tarçın eklenir. Başka bir kapta muzlar çatal yardımıyla ezilir. Ezilmiş muzun üzerine kavrulan yulaf ve bademler, tarçın ve damla çikolata eklenerek karışım elde edilir. Karışım 15 parçaya bölünüp

Kışın Vücut Ne İster?

Soğuk havanın başlaması ile birlikte yürüyüş yapmak, otobüsten erken inip yürümek gibi seçeneklerden uzaklaşıyoruz. Eve kendimizi atınca da uyuyana kadar atıştırmalıklar sürekli göz kırpıyor sanki… Evde geçirilen zaman uzayıp, güneşi daha az görünce kendimizi daha mutsuz, yorgun, depresif hissedebiliyoruz ve iştahımız da yine bu durumlara paralel artış gösterebiliyor. O zaman beslenmede nasıl değişiklikler yapmak gerekiyor hemen özetleyelim: Kilo almamak:  Yaz

KIRILMASI GEREKEN DİYET KURALLARI

Gitsin eskiler gelsin yeni kurallar. Televizyonlarda, dergilerde, gazetelerde sürekli yeni kilo kaybı kuralları ve diyet programları bombardımanına uğruyoruz. Kulaktan kulağa yayılan bazı yanlış bilgiler, diyet yapanlara yarardan çok zarar veriyor.  Peki, bu kadar iddia varken neye inanmalıyız. Haklısınız bazen bizim bile kafamız karışıyor. Biz yıllardır çeşitli diyet kurallarına maruz kaldık, doğru ya da değil ki çoğumuz hala aynı yanlışları duymakta. O zaman duyduğumuz ve yararı olmayan kuralları kırmanın vakti geldi. Eski Kural: Akşam 7’de sonra hiçbir şey yemeyin. Akşam 19.00’dan sonra

2 Dakika Yürü Ömrün Uzun Olsun

Her saat başı 2 dakika… Utah Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre her saat sadece 2 dakikalık düşük yoğunluklu egzersiz yapanların erken ölüm riski %33 oranında azalıyor… Masanızdan veya evdeki koltuğunuzdan kalkıp her saat başı 2 dakika yürümek, bahçe işleriyle uğraşmak, temizlik yapmak gibi aktiviteler aslında küçük ve etkisiz gibi görünüyor. Ama gün içinde ortalama 16 saat uyanık kaldığınızı ve her

Diyetin Yol Arkadaşı Egzersiz

Havaların güzelleşmesi, günlerin uzaması çok iyi fırsat, kendinize mazeret yaratmayın. Diyet ve egzersizi buluşturun; ikisi beraber olunca biri diğerinin açığını kapatabiliyor ve yaşam kalitesinden ödün vermeden kilo kaybı sağlanıyor. Üstelik egzersizin genel sağlığınıza katkıları da saymakla bitmiyor. Günlük aktivite mi? Egzersiz mi? Herhangi bir davranış değişikliğinden sonuç alabilmemiz için alışkanlık haline gelmesi gerekir. Arada sırada yapılanlar alışkanlık değil, eylemdir. Aristoteles, “Mükemmele eylemle değil,

10 Maddede D Vitamini

D Vitamini Hormon mu Vitamin mi? Hormon mu vitamin mi tartışması hala devam ediyor.  Aslında biz vitamin olarak kabul etsek de vücutta sentezlenebilmesi ve kandaki seviyesine göre sentezinin azalıp artması hormon olma özelliği taşıdığını gösteriyor. İster hormon olsun ister vitamin D vitamini vücudumuz için nimet,  eksikliği bir çok sağlık sorunlarına sebep olabiliyor. Bu sebeple D vitamini seviyesini ölçtürüp gerekiyorsa takviye

14 Kasım Dünya Diyabet Günü

Bugün 14 Kasım Dünya Diyabet Günü. Metabolik rahatsızlıklardan olan ve yaşam kalitesini, sağlıklı yaşamı etkileyen bir hastalık. Vücudumuzun temel enerji gereksinimi karbonhidratlar ile sağlanır.  Glukoz beyin ve diğer organlar için enerji kaynağıdır. Yalnız hücrelerin bu glukozu kullanabilmesi için insülin hormonuna ihtiyaç vardır. Eğer insülin hormonu yeterli derecede vücutta bulanmazsa glukozun enerji olarak kullanımı da mümkün olmayacaktır. Çünkü kandaki glukozu hücrelere

Evde Granola Bar Yapımı

Mutfağıma Hoş Geldiniz, Diyet yaparken güzel bir ara öğün alternatifi olabilecek bir tarif hazırladım size 🙂 Malzemeler: 100 gr kuru