2 Dakika Yürü Ömrün Uzun Olsun

2 Dakika Yürü Ömrün Uzun Olsun

Her saat başı 2 dakika…

Utah Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre her saat sadece 2 dakikalık düşük yoğunluklu egzersiz yapanların erken ölüm riski %33 oranında azalıyor… Masanızdan veya evdeki koltuğunuzdan kalkıp her saat başı 2 dakika yürümek, bahçe işleriyle uğraşmak, temizlik yapmak gibi aktiviteler aslında küçük ve etkisiz gibi görünüyor. Ama gün içinde ortalama 16 saat uyanık kaldığınızı ve her saat başı 2 dakika bunlara zaman ayırdığınızı düşünürseniz haftada ortalama 400 kcal daha fazla yakabilirsiniz.

kemik-kalsiyum-508x340

Hareketsiz yaşamın sağlığımıza ne gibi etkileri olduğunu hepimiz az çok biliyoruz. Erken ölüm, diyabet, obezite, kalp hastalıkları… Bunların hepsinin bir sebebi de hareketsizlik, birçoğumuz masa başı işlerde çalışıyoruz, yoğun geçen günlerden sonra egzersize vakit ayıramıyoruz, aslında hiçbir bahane hareketsiz yaşamı haklı çıkarmaz ama bugün size yeni bir araştırmadan söz edeceğim: Bu araştırma hayatımızdaki çok küçük değişikliklerin bile bizi etkilediğinin güzel bir kanıtı.

walking-1

Günde 10.000 Adım!

Yukarıdaki araştırma sağlık için yeterli diyemeyiz. Siz nolursa olsun günde 10.000 adım atmayı hedefleyin. Adım atmak için bahaneler yaratın; örneğin benim ofisimde benim odam ile bekleme salonu arası 25 adım. Günde en az 8 kez oraya gidiyorum. Böylece sadece ofiste en az 400 adım atmış oluyorum. Şimdi gidip gelmeyi daha da artırmayı hedefliyorum. Siz de bulunduğunuz yerde adımlarınızı artıracak çözümler üretebilirsiniz çünkü sadece günlük yaşam aktivitesi ile 10.000 adıma ulaşmak çok zor.

İlgili Yazılar

Evde Badem Sütü ve Badem Unu Nasıl Yapılır?

Badem Sütü Bademi, sadece badem olarak tüketmek zorunda değilsiniz. Son zamanlarda daha da popüler olan badem sütünü de deneyebilirsiniz. Smoothilerinizi, sabah yulaflı kahvaltınızı badem sütüyle çeşitlendirebiliriz. Lezzetli olduğu kadar protein,

Sahuru İhmal Etmeyin

Ramazanda beslenmeyle ilgili en büyük sorun öğün sayısının azalmasıdır. Bu dönemde normal zamanlarda olduğu gibi 3 ana öğün ve ara öğünlerle beslenmek mümkün olmuyor. Ama ramazanda da öğün dengesini sağlayarak

Aile sofrası obeziteden koruyor

Obezite tüm dünyada ürkütücü bir şekilde artıyor ve bu artış çocukları da etkiliyor. Ailenin yeme alışkanlıkları ise çocuğu direkt etkiliyor. Araştırmacılar çocukların yeme davranışları aile ilişkileri ve obezite arasındaki bağlantıyı

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap