2 Dakika Yürü Ömrün Uzun Olsun

2 Dakika Yürü Ömrün Uzun Olsun

Her saat başı 2 dakika…

Utah Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre her saat sadece 2 dakikalık düşük yoğunluklu egzersiz yapanların erken ölüm riski %33 oranında azalıyor… Masanızdan veya evdeki koltuğunuzdan kalkıp her saat başı 2 dakika yürümek, bahçe işleriyle uğraşmak, temizlik yapmak gibi aktiviteler aslında küçük ve etkisiz gibi görünüyor. Ama gün içinde ortalama 16 saat uyanık kaldığınızı ve her saat başı 2 dakika bunlara zaman ayırdığınızı düşünürseniz haftada ortalama 400 kcal daha fazla yakabilirsiniz.

kemik-kalsiyum-508x340

Hareketsiz yaşamın sağlığımıza ne gibi etkileri olduğunu hepimiz az çok biliyoruz. Erken ölüm, diyabet, obezite, kalp hastalıkları… Bunların hepsinin bir sebebi de hareketsizlik, birçoğumuz masa başı işlerde çalışıyoruz, yoğun geçen günlerden sonra egzersize vakit ayıramıyoruz, aslında hiçbir bahane hareketsiz yaşamı haklı çıkarmaz ama bugün size yeni bir araştırmadan söz edeceğim: Bu araştırma hayatımızdaki çok küçük değişikliklerin bile bizi etkilediğinin güzel bir kanıtı.

walking-1

Günde 10.000 Adım!

Yukarıdaki araştırma sağlık için yeterli diyemeyiz. Siz nolursa olsun günde 10.000 adım atmayı hedefleyin. Adım atmak için bahaneler yaratın; örneğin benim ofisimde benim odam ile bekleme salonu arası 25 adım. Günde en az 8 kez oraya gidiyorum. Böylece sadece ofiste en az 400 adım atmış oluyorum. Şimdi gidip gelmeyi daha da artırmayı hedefliyorum. Siz de bulunduğunuz yerde adımlarınızı artıracak çözümler üretebilirsiniz çünkü sadece günlük yaşam aktivitesi ile 10.000 adıma ulaşmak çok zor.

İlgili Yazılar

Kahve Bahane Sohbet Şahane

  Kahvesiz güne başlayamam diyenler, yemek sonrası kahve sevenler, akşam kahvesi ile yorgunluk atanlar, ders çalışırken kahve enerjisine başvuranlar ve tüm kahve severler bu yazımı okumalı. Kahvenin sağlık açısından değerlendirilmesi

Kan Sulandırıcı İlaçlar ve Beslenme

Kan pıhtıları vücudunuzda bazı kimyasal reaksiyonlar sonucunda oluşur. K vitamini vücudunuzun pıhtı üretebilmesi için mutlaka gerekli olan bir vitamindir. Kan sulandırıcı ilaçlar K vitamininin aktivitesini azaltmak suretiyle işlev görür, böylece

Kış Meyveleri ile Güçlenin

Sonbahardan kış aylarına geçme döneminde bağışıklılık sistemimizi güçlendirmek için meyve ve sebze tüketiminin artırılması önemli noktalardan biridir. Kış meyvelerinden; elma, armut, nar, portakal, kivi ve mandalina hakkında daha fazla bilgilenmek

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap