Alkol ve Yaşam

Alkol ve Yaşam

Alkol, gündelik hayatımızda çoğumuzun tükettiği bir içecektir. Bazı zamanlarda arkadaşlarımızla ya da ailemizle yediğimiz yemeğe eşlik eden bir içecek, bazen de eğlenmek için içtiğimiz içecek ya da gevşemek ve rahatlamak için gündelik yaşamdaki kaygılardan uzaklaşmak için kullandığımız bir baş etme yöntemi olabiliyor. Görüldüğü gibi pek çok farklı amaçla kullanılabiliyor. Burada önemli olan kendimizi daha iyi anlayabilmek için, bu gibi davranış ve tercihlerimizi mercek altına almak önemli olabilir.

Hangi amaçlar için tüketiriz?    

  • Stresle baş etmek
  • Keyifli vakit geçirmek
  • İçinde bulunduğumuz duygu durumunu düzeltmek
  • İçki içme arzusu

Baş etme yöntemi olarak neden alkol?

Bu yukarıda sayılan amaçlar için başka bir şey değil de, alkolün kullanılması çoğu insan için anlamlı olacaktır. O nedenle, acaba neden insanlar sıkıntılarıyla baş etmede alkolü tercih ediyorlar diye bir bakalım.

Bazı araştırmacılara göre, hayatı ciddi sorumluluklarla dolu olan ya da hayatını sorumluluklarını önceliğine alarak yaşayan insanların kendilerini bir biçimde “sıktığını” belirtiyor. Kendi isteklerine, arzularına hayatlarında çok da yer vermeden, kendilerine atfedilen ya da kendilerinin atfettikleri görevleri üstlenmeyi hayatlarındaki birincil amaç olarak görüyorlar. Bu da bir noktadan sonra, hayattan keyif almalarını azaltıyor ve zamanla da engeller hale geliyor. Böyle bir yaşam şekli olan insanların, kendilerini rahat hissettikleri dönemlerin ve zamanların önemli bir yer var. Bu tip insanların davranış repertuarında ise, bunlarla baş etmek için en sık kullanılan yöntem olarak alkol geliyor. Alkol, daha ulaşılabilir ve etkisini daha çabuk gösteren bir tercih oluyor. Bu da kullanım sıklığını arttıran en önemli faktörlerden birisi.

Alkolün Yol Açabileceği Sorunlar

Alkol tüketimi arttıkça ve bizim onu yönetmemiz yerine, alkol bizim hayatımızı yönetmeye başladığında asıl sıkıntılar o zaman boy gösterecektir. İşte o zamanlarda bu durum farklı duygular yaşatır. Suçluluk ve endişe duyguları çok daha fazlalaşır ve daha çok alkol almaya sevk eder. Alkol aldıkça da, halsizlik, enerji kaybı, iştahsızlık, yorgunluk, endişeli olma hali gibi depresif ve anksiyete belirtileri görülür. Bunlar da uyku düzeninin bozulmasına, uyku kalitesinin düşmesine yol açar.

Neler yapılmalıdır?

Alkolün hayatımızdaki anlamını bulmak ilk adım. Sonra, bizim için keyifli olan herhangi birkaç aktiviteyi belirlemek önemli. Alkol yerine bu aktivitelerden hangilerini, nasıl hayatımıza dahil edebileceğimizi belirlemek ise bir diğer önemli nokta olacaktır. Hayattaki sıkıntılarla, sorunlarla baş etme yöntemlerinizi genişletmek ve değiştirmek gerekir. Son olarak, gevşeme egzersizlerini gün içerisinde bir ya da iki kez uygulamak, kendimizle buluşmamızı sağlayıp, kendimizi daha güvende hissetmemizi sağlayacaktır.

İlgili Yazılar

Gözlerinize İyi Bakın!

Sağlıklı ve iyi gören gözler için yeterli ve dengeli beslenme önemlidir. Gözlerimiz günlük aktivitelerimizde en çok ihtiyaç duyduğumuz organımız. Fakat ilerleyen yaş ile beraber göz sağlığımız bozulabiliyor. Yetersiz ve dengesiz

Yaz Mevsiminin Magazin Konusu: Selülit

Yaz mevsimi gelince maalesef magazin sayfalarından hiç eksik olmayan herkesi ilgilendiren bir gündem oluşuyor. Bahanesi çok kabul edeniz az sevimsiz bir konu. Selülitten bahsediyorum. Çünkü selülit bir hastalık değil ve

Sağlıklı Ara Öğün Seçenekleri

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin altın kuralıdır 3 ana 3 ara öğün şeklinde beslenmek. Ana öğünlerimi düzenli tüketiyorum fakat ara öğünlerimi hep atlıyorum veya ara öğünlerde hangi tür besinleri seçeceğimi ve

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.