Anti-Aging ve Beslenme Alışkanlıkları İlişkisi

Anti-Aging ve Beslenme Alışkanlıkları İlişkisi

photo_01012012213746_1393Zamana meydan okumak her daim genç ve sağlıklı olmayı kim istemez? Yaşlanmayı mümkün olduğu kadar yavaşlatmak ve vücudun bir bütün olarak orantılı ve sağlıklı yaşlanmasını sağlamak amacıyla anti-aging uygulamalrı son yıllarda çok gündemde. Anti-aging kelime anlamı olarak “yaşlılığa karşı” demektir.  Tıbbi olarak, “koruyucu tıp” olarak da nitelendirebiliriz.

Temel amaçlarına baktığımızda;

  • Cilt dokusunu ve bağlayıcı hücreleri yenilemek
  • Hormonal düzensizlikleri dengelemek
  • Cinsel gücü ve sağlığı arttırmak
  • Yaşlanma sonucu oluşabilecek hastalıklara karşı erken tanı ve önlem almak amaçlar arasında yer alır.

Anti-aging ‘in uygulama ve amaçları

En iyi tedavinin erken teşhis olduğunu artık birçoğumuz biliyoruz. Aslında ‘en iyi tedavi de; hiç hasta olmamak ve bunun için önlem almaktır.

Anti-agingde ilk adım sağlık muayenesidir. Kişi sağlıklıysa, bunun üstüne anti-aging destekleri  inşa edilir. Yetersizlik veya hatalar tespit edilip, yerine konmaya çalışılır.

Anti-aginde önemli konuların başında beslenme tarzı gelir. Aslında yıllara meydan okumak için ilerleyen yaşları beklemeden amaç hep iyi beslenmek olursa zaten doğal anti-aging de gerçekleşmiş olur. Kilo kontrolünü aktif yaşam ve egzersiz takip eder. Hayata pozitif bakmak, iş yaşamında sevmek-sevilmek, gülmek-gülebilmek gibi antiaging uygulamalarını destekleyen daha birçok önemli konu vardır.

Anti-Aging Alışkanlıkları

Yaşlanmanın önüne geçilemez ama fiziksel ihtiyarlamanın önüne geçilebilir. Yaşlanmanın tüm belirtileri yavaşlatılabilir, hatta yeniden yapılandırılan bir beslenme tarzı ile kaliteli yaşam süresi uzatılabilir. Bunun için;

  • Posa yönünden zengin dengeli bir beslenme tarzı hedefleyin

Liflerin sağlığımıza olan olumlu etkilerinden hep bahsedilir ama nedenleri tam olarak bilinmeyebilir. En önemli faydaları,  hem koruyucu olma hem de tedaviye katkı sağlamasıdır. Lif, bir besin öğesi değildir ve hiçbir kalori sağlamaz. Fakat birçok yoldan sağlığımıza yarar sağlar. Düşük lifli, yüksek yağlı ve şekerli diyetler yüksek lif içeren diyetlere göre kanser açısından risk taşır. Aynı şekilde çağımızın en önemli amaçlarından (sorunlarından) biri olan fazla kiloları kaybetme çabalarına da faydası çok büyüktür.

Posanın diğer önemli bir yararı da, kolesterolü düşürücü etkisini safra asitlerini bağlayarak diyetteki toplam yağ ve kolesterol alımını düşürerek, daha uzun süre doygunluk hissi yaratır. Bu fonksiyonu da, bir ölçüde besin alımının azalmasını sağlar.

Posa Hangi Besinlerde Bulunur
Posa; tam buğday taneleri, bunlardan yapılmış tahıl ürünleri ile sebze ve meyvelerde (özellikle meyve kabuklarında), baklagiller de bulunur. Tahıl ürünlerinin posa değeri ve kalitesinin korunması için, tahılın saflaştırılmamış olması gerekir.

Günlük ortalama 25- 30 gram posa alınması birçok açıdan sağlığımıza olumlu katkı sağlayacaktır. Hatta son araştırmalara göre kadınlarda, 30 gr; erkeklerde, 38 gr lif alımının önemli olduğu vurgulanmaktadır.

Bunun için armut, elma (kabuklu), incir, portakal başta olmak üzere 5- 6 meyve, 3- 4 porsiyon sebze, 1 porsiyon kuru baklagil yemeği ve bulgurdan oluşan bir tahıl yemeği, 5- 6 dilim tam buğday ekmeği tüketilmelidir.

  • Haftada bir gün detoks veya daha kontrollü beslenmeye ne dersiniz?

Vücudumuz, hava kirliliğinden, stresten, kötü duruştan, masa başı işlerden ve kötü beslenme alışkanlıklarından dolayı saldırıya uğramaktadır. Aylar ve yıllar geçtikçe, etkiler birikir ve ciltte çatlamalar, baş ağrıları, ülser, kanser ve kalp rahatsızlıkları gibi birçok değişik form kazanır.

Bu durumda detoks devreye girebilir. Detoks programında, vücudumuzu zarar veren maddeleri uzaklaştırırız ve toksinlerin yok edilmesini-hücrelerin yenilenmesini hızlandırmak için ona doğru besinleri veririz. A, C ve E vitaminleri ile selenyum antioksidan olarak bilinirler ve sağlık için hayati önem kazanırlar. Bizi enfeksiyonlardan korumakla kalmazlar, aynı zamanda kanser, kalp hastalıkları gibi hastalıklardan ve erken yaşlanmakla ilgili ciddi durumlardan da korurlar.

Antioksidanların en iyi bulunduğu yerler, çiğ olarak tüketilen meyveler ve sebzelerdir.

Anti-Aging alışkanlıklarının devamını bir sonraki aylık bültenimizde sizlerle paylaşacağım…

İlgili Yazılar

Ramazan Geliyor

Ramazan ayına yaklaşmış bulunuyoruz. Ramazan ayının gelmesiyle birlikte oruç tutan kişilerin günlük beslenme şekli ve öğün sayısı değişir, az ve sık yeme prensibini yerine getirmek mümkün olmaz. Bu seneki Ramazan

Sahurda Nasıl Beslenmeli?

11 ayın sultanı Ramazan geldi,”nerede o eski Ramazanlar “demek biraz klişe kalıyor ama maalesef gerçekten öyle. Eskinden aile büyüklerinden küçüklerine kadar herkes bir sofrada toplanır. Sahur ve iftar beraber yapılır,

Farkındalık Bedende Başlar

Zihin ve beden birbirleriyle sürekli iletişim ve etkileşim halindedir. Bu iletişime bazen biz de dahil oluruz, bazen hiç de farkında olmayız. Zihin ve bedenin ilişkisi, sağlık ve duygular üzerinde epeyce

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap