Bahar yaklaşırken kilo vermek için mucizevî bir besin mi arıyorsunuz?

Bahar yaklaşırken kilo vermek için mucizevî bir besin mi arıyorsunuz?


Kötü haber bu konudaki arayışınıza son verebilirsiniz çünkü böyle bir yiyecek yok. İyi haber hemen üzülmeyin çünkü diğerlerine oranla daha çok tokluk hissi veren yiyecekler var!  İşte size bir haftalık örnek menü( ekte gönderiyorum) ve beslenmenizde bulundurmanız gereken 5 önemli besin

1- Elma
Orta boy bir elma yaklaşık yüzde 85 su ve 5 gram çözünen liften oluşmaktadır. Elma ile ilgili diğer bir özellik ise elmanın aynı zamanda kuersetin içermesidir. Kuersetinin bazı kanser türleri ile savaşmada yardımcı olduğu, kolesterolün azalmasına yardımcı olduğu ve akciğer sağlığını koruduğu bilinmektedir. Üzerine tarçın ile tokluk hissini arttırır eğer insülün direnci veya glikoz metabolizmanızda sorun var ise yanına protein, yani biraz süt veya fındık ile tüketin. Kefir ile blender yapın bayılacaksınız

2- Yumurta
Yumurta, sizi tok tutmaya yardımcı önemli bir protein kaynağıdır. Yapılan son araştırmalara göre kahvaltıda iki yumurta yiyenlerin simit yiyenlere oranla takip eden 24 saat içerisinde 400 kalori daha az aldıkları görülmüştür. Uzmanlar, bu araştırma ile yumurtanın daha yüksek oranda ve daha uzun sürede tokluk sağladığı görüşünün de doğrulandığını söylemektedirler. Kahvaltı veya öğle veya akşam ne z aman isterseniz yapması pratik hem ucuz hem lezzetli

3- Çiçek sebzeler
Kilo vermeye dönemlerinde, karnabahar, brokoli gibi yüksek lif düşük kalorili sebzeler iyi seçimdir. Bu sebzeler aynı zamanda sağlık için de faydalıdır. Karnabahar, kanserle savaşan bitkisel gıda sülfürofan kadar yeterli miktarda folik asit ve C vitamini de içerir, tadı da bir o kadar lezzetlidir. Yoğurt ve hardalı karıştırıp sos olarak kullanabilirsiniz deneyin mutlaka

4- Yağsız Yoğurt

Yapılan son araştırmalar, 12 hafta süren kilo verme programı süresince, günde 3 kez yoğurt yiyenlerin, süt ürünleri tüketmeyenlere oranla iki kat daha fazla kilo verdiklerini göstermiştir. Nasıl mı? Uzmanlar, süt ürünlerinde bulunan biyoaktif bileşenlerin kalsiyumla birleşerek yağ oluşma sürecini yavaşlattığını ve özellikle bel bölgesindeki yağ yakım oranını arttırdığını belirtmektedir. Ayran veya Cacık yapmak da olur havalar ısınırken harika seçim

5-Yulaf Ezmesi
Anneler doğruyu söylüyor: Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Öyle ki, sadece kahvaltı yapmak bile incelmenizi sağlayabilir. Altı yıl süren bir araştırmaya göre kahvaltı yapanların vücut kitle indeksleri, kahvaltıyı atlayan kişilere göre daha düşük çıkmıştır. Aynı şekilde, yulaf ezmesi ile beslenenlerin diğer kahvaltı ürünlerini tüketenlere göre vücut kitle indeksleri yine düşük bulunmuştur. Avustralyalı araştırmacıların 10 sene öncesinde yaptığı çalışmalara göre, yulaf ezmesinin en doyurucu kahvaltı yiyeceği ve en doyurucu üçüncü genel besin olduğu görülmüştür. Yulaf ezmesi, içeriğindeki lif ve protein kaynağı sebebiyle daha uzun sürede tok kalmanıza yardımcı olur. Yoğurt veya süt ile meyveler ile çeşitlendirmek serbest

İlgili Yazılar

Doğum Sonrası Kilo Vermeye Ne Zaman Başlanmalı?

  Doğum sonrası kilo verme hızı ve zamanı gebelik süresince alınan kilo ile ilgilidir. Gebelik döneminde 9 -12 kg alarak normal tamamlamış bir anne ise ilk 6 ayın sonunda dengeli

‘Bölgesel zayıflama’ bir şehir efsanesidir!

Yaz yaklaşıyor. Herkesi bir telaş sardı. Kilo vermenin kolay yolları, yeni formüller, bölgesel zayıflama, hatta sihirli içecekler konuşuluyor. Sezon modası gibi her yıl yeni bir yöntem uydurulmaya çalışılıyor. Ne büyük

Menstürasyon öncesi sendromu (PMS-PreMenstrualSyndrome)

  Menstürasyon döneminden bir – iki hafta önce başlayıp bu dönemin sonlanmasıyla ortadan kaybolan sıkıntılar her kadını farklı etkiler. Ortaya çıkışı ve tedavisi konusu henüz net değildir ancak hormonların bireyler üzerindeki

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap