Bayramda Dikkat Edilmesi Gereken 5 Madde

Bayramda Dikkat Edilmesi Gereken 5 Madde

Bayram hepimizin sofralarına sağlık, huzur, bolluk, bereketle gelir umarım, ailenizle birlikte nice güzel bayramlar dilerim. ‘Bayramda diyet olmaz, zaten senede 1 kere! ‘ diye düşünüyor olabilirsiniz. Haklısınız ben de bayramda diyet yapın demeyeceğim. Her zamanki gibi sadece dengelemenizi isteyeceğim….

  1. Et Tüketimine Dikkat

Kurban bayramı denince akla ilk gelen besin et hatta kurban et oluyor, haliyle tüketimi de artıyor. Kırmızı et; iyi kalite hayvansal proteinin, demir, çinko, fosfor, magnezyum mineralleri ve B grubu vitaminleri içeriğiyle sağlık için faydalı olsa da, özellikle yağlı etlerin doymuş yağ ve kolesterol içerikleri yüksektir. Görünür yağları olabildiğinde temizleseniz bile kırmızı etin ortalama yağ içeriği %20’dir. Bu sebeple tüketilen miktar çok önem taşır. 

Ayrıca etleri bekleterek tüketmek de çok önemli. Bayram günü kesilen hayvan eti, genellikle bekletilmeksizin birkaç saat içinde pişirilerek tüketilir. Ancak yeni kesilmiş hayvanların etlerindeki sertlik hem pişirmede, hem de sindirimde zorluk yaratır. Midede şişkinlik, hazımsızlık gibi sıkıntılara neden olur. Özellikle mide rahatsızlıkları çeken bireyler, eti 24 saat bekletmeden tüketmemelidir.

Pişirme yöntemi olarak kızartma ya da kavurma gibi yöntemler aldığınız yağ miktarının artmasına sebep olur. Bu pişirme yöntemleri yerine; haşlama, fırınlama ve ızgara gibi yöntemler tercih edebilirsiniz. Etler mangal yapılacaksa; kömürleşecek şekilde kızartılmaması gerekir kömürleşen etler her zaman kanser riski taşır. Ayrıca etin ateşe çok yakın olması B1, B12, folik asit gibi vitaminlerin kaybına yol açmaktadır.

  1. Sebzeye Ağırlık Verin

Kurban bayramında artan et tüketimi, sebze tüketiminin azalmasına yol açabilir. Etlerin sebzelerle beraber tüketilmesi hem besin değeri açısından hem de lif alımı açısından önemlidir. Etler, C ve E vitaminini içermezler. Bu nedenle etlerin mutlaka sebzelerle birlikte pişirilmesi veya etlerin yanında C vitamininden zengin sebze/salata/ taze sıkılmış meyve sularının tüketilmesi oldukça önemlidir. Bu yöntem hem besin çeşitliliğinin sağlanmasını sağlar hem de sebzelerde bulunan C vitamini, demirin emilimini arttırır.

  1. Sıvı Tüketimini İhmal Etmeyin

Sıvı tüketimi her zaman önemli fakat yüksek miktarda hayvansal protein aldığınız bayram günlerinde daha da önem taşıyor. Su toksinlerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlıyor. Bu sebeple gün için de 2-2,5 litre su içmeye özen gösterin

  1. Hareketi Artırın

Egzersizi unutmayın. Günde 30 – 40 dakikalık yürüyüşler hem enerji harcanması hem de sindirime yardımcı olması açısından çok önemli. Bayram ziyaretlerine yürüyerek gitmeyi deneyebilirsiniz.

  1. Tatlılar…

Eğer siz de tatlıya hayır diyemeyenlerdenseniz sevdiklerinizle paylaşarak porsiyonları azaltabilirsiniz. Ya da ağır şerbetli tatlılar yerine meyveli, sütlü tatlılar veya dondurma tercih edebilirsiniz.

İlgili Yazılar

Tatilde Ne Yemeli

Yaz ayları gelince akla ilk gelen tatildir bahar ayı ise yaza hazırlıktır. Diğer deyişle tatile hazırlık bunun için egzersiz gözden geçirilir eğer kıştan kalan kilo var ise verilmeye çalışılır. Peki

İYİ TATLI SEK QUARK

Tatlı sevenlere, tatlıdan vazgeçemeyenlere bugün iyi haberlerim var. Tatlı yerken hem protein hem de kalsiyum ihtiyacınızı karşılayabilir ve içinizi rahat tutabilirsiniz.. Vücudumuz için proteinlerin önemini bildiğinizi biliyorum, evet proteinler canlıların

Pratik Chia Tarifi

Mutfağa girince hayallere dalabilirim, içimden gelir anında korsan ve pratik tarifler üretirim. İşte onlardan birisi 🙂 Yulaf ve chia ile pratik tatlı yapıyoruz:  1 çay bardağı süt ile 2 yemek kaşığı chia ve

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap