İNCİR AŞKINA

İNCİR AŞKINA

Çukurova kızı olduğum için mi yoksa Ağustos’ta tam mevsiminde doğduğum için mi bilmiyorum ama, inciri çok seviyorum. Bütün meyveleri severim ama incir yemeye doyamadıklarım arasında…

Siz de benim gibi çok seviyorsanız önce bir kötü haberim var; çok acımasız bir meyveye gönül verdiğinizi söylemeden geçemeyeceğim. 1 adet incir 1 porsiyon meyve yerine geçiyor, yani yerken porsiyonunu çok abartmamak önemli. 1 orta boy  yaklaşık 50 kalori 12 gram karbonhidrat içerir.

Sıra geldi iyi haberlere; incirlerin en etkileyici yanı lif içeriğidir. Lifler sindirim sisteminizin verimli çalışmasına yardımcı olduğunu bilmeyen yoktur. Lif zengini bir beslenme düzeni aynı zamanda kolesterol seviyenizi düşürmenize, tip 2 diyabet ve bazı kanser türleri riskinizi azaltmaya da yardımcı olur. Ayrıca lifli besinler tokluk süresini uzatarak kilo kaybına da destek olurlar. 1 orta boy yaklaşık 2 gram lif içerir ve bu günlük ihtiyacımızın yaklaşık %7’sini karşılamaya yeter.

Kalp Dostu

İncir; düzgün kalp ve kas fonksiyonları için gerekli olan ve kan basıncı dengesini sağlayan potasyum mineralini içerir. 1 orta boy 149 mg potasyum içerir ve bu da günlük ihtiyacımızın %4’ünü karşılar. Ayrıca K vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, folik asit ve A vitamini içerir.

Taze incirler çabuk bozulur bu yüzden aldıktan sonra 1-2 gün içinde tüketmek gerekir. İncirleri tüketeceğiniz zaman yıkayıp, yulaf lapanıza ya da yoğurdunuzla karıştırabilir hatta salatanıza da ekleyebilirsiniz. Taze incir, keçi peyniri ve kuruyemiş kombinasyonu da oldukça lezzetli bir kombinasyon olabilir.

Diyetisyen Betül Karakuş

İlgili Yazılar

Detoks Zamanı

Yeni yılın ilk haftasını geride bıraktık bile… Yeni yıla yeni hayallerle başladığınızı biliyorum. Bu yeni yılın yaşadığınız bütün yıllardan farklı olması mümkün. Detoks deyince aklınıza ilk önce besinsel detoks geldiğini

SAHURDA TÜKETMENİZ GEREKEN 5 BESİN

Ramazan ayı geldi bile… Bu seneki gibi yaz aylarına denk gelen Ramazanlarda yaklaşık 16 – 17 saat açlıkla karşı karşıya kalıyoruz. Doğal olarak aklımıza da hep “Sahurda ne yesem de

Kas Yaparken Göz Çıkarmayın

Egzersiz sağlıklı yaşamın vazgeçilmez parçalarından biri. Konu egzersiz olduğunda beslenme de her zaman merak konusu oluyor. Vücut yapısını ve egzersiz performansını korumak ve geliştirmek için doğru beslenme desteğinin şart olduğunu

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.