Bir Diyet Efsanesi: Bölgesel Zayıflama

Bir Diyet Efsanesi: Bölgesel Zayıflama

Danışanlarımdan en çok duyduğum cümlelerden biri: “Basen bölgemde fazlalık var nasıl eritebilirim?” veya “Sadece göbeğimi eritmek için diyet yapıyorum!” Genel olarak görülen 2 farklı vücut tipi vardır elma ve armut… Elma tipi vücut yağlanmanın göbek ve bel çevresinde, armut tipi vücut ise yağlanmanın kalça ve basen bölgesinde olduğu vücut tipidir.

rbt3h

Vücudumuzun nasıl şekilleneceği genetik kodlarımızda kayıtlıdır. Kilo vermek vücuttaki yağ hücrelerinin hacim kaybederek küçülmesidir. Ergenlik döneminden sonra yağ hücrelerinin sayısı sabitlenir. Özellikle bahar aylarında bölgesel zayıflama efsanesi büyük bir patlama yapıyor gerek televizyonlarda gerek internette bölgesel zayıflamayı sağlayan birçok ilaç, krem, ürün vs. reklamları insanların aklını çeliyor. Bu hafta internette kontrolsüzce satılan zayıflama hapları ve çayları yüzünden bir kişi daha hayatını kaybetti, lütfen kilo kaybedeceğim diye sağlığınızı kaybetmeyin. Hatta bazı terimler insanların boş yere umutlanmasına yol açıyor. Brezilya poposu, İspanyol bacağı, İskandinav kası diye bir şey olamaz. Medyada yer alan bu tür içerikleri ve diyetleri görünce çok üzülüyorum ve gülüyorum.  Birçok defa belirttiğim gibi tekrar söylüyorum: Diyet ile bölgesel zayıflama bir efsanedir ve tamamen boş bir vaattir!

2 farklı vücut tipi olduğunu belirtmiştim, siz kilo vermeye karar verdiğinizde sadece göbek bölgesinden veya sadece kalça bölgesinden kilo veremezsiniz. Elma tipi armuta, armut tipi ise elmaya DÖNÜŞMEZ! Büyük armut kilo verdiğinizde küçük armuta, büyük elma kilo verdiğinizde küçük elmaya dönüşür.

PEKİ HANGİSİ AVANTAJLI?

Elma tipi vücut yağlanmasında, yağlanma bel çevresinde olacağı için diyabet, kalp ve damar hastalıkları, karaciğer yağlanması, yüksek tansiyon gibi kronik hastalıklara yakalanma riskiniz daha fazladır. Armut tipi vücut yağlanması estetik açıdan pek sevilmese de sağlık açısından ise daha avantajlı diyebiliriz.

Bel Çevresi:

Kadınlarda:     80 cm

Erkeklerde:     94 cm ve üzeri olması kalp-damar hastalıkları ve diyabet oluşumu açısından riski arttırır.

İlgili Yazılar

Bayramda Daha Mutlu ve Sağlıklı Olmanın 10 yolu

Ramazan bayramı geldi… Ramazan geliyor, nasıl beslenelim; iftarda, sahurda ne yiyelim derken bu ay bitti bile. Bayramın tatlı telaşı şimdiden hepimizi sardı. Her ne kadar “Ramazan Bayramı” olsa da Şeker

Ramazanda Kilo Almamak İçin

  11 ayın sultanı Ramazan geldi. Öncelikle hepinize hayırlı Ramazanlar diliyorum.  Dengeli beslenme her zaman çok önemli ama özellikle Ramazan ayında daha enerjik ve sağlıklı olabilmek için düzenli ve dengeli

10 Maddede D Vitamini

D Vitamini Hormon mu Vitamin mi? Hormon mu vitamin mi tartışması hala devam ediyor.  Aslında biz vitamin olarak kabul etsek de vücutta sentezlenebilmesi ve kandaki seviyesine göre sentezinin azalıp artması

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.