Diyabetliler İçin Yeni Bir Ürün

Diyabetliler İçin Yeni Bir Ürün

Diyabetli bireylerin, beslenme alışkanlıkları biraz daha farklı oluyor. Diyabetli bireyler mutfak alışverişlerinde, yemek seçimlerinde bazı zorluklar yaşayabiliyorlar, yeme alışkanlıkları özen istiyor ve marketlerde kendilerine hitap eden ürünleri yaygın olarak bulamayabiliyorlar. Ben, diyabetli bireyler için yaptığım araştırmalarda yeni bir ürün keşfettim ve sizinle paylaşmak istiyorum:

Slimini Diyabetik Un

Diyabetliler için özel olarak geliştirilen un sayesinde diyabetliler de istediği hamur işini gönül rahatlığıyla tüketebilecek. Bir devrim gibi adeta. Bu havada kalan bir slogan değil. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Uzmanları tarafından tavsiye edilmektedir ayrıca Tarım Bakanlığı tarafından onaylanmış ve Tübitak’tan proje başarı belgesi almıştır. Diğer unlara göre Glisemik İndeksinin %40 daha az olduğu onaylanmış. Dünya’da ilk ve tek beyaz diyabetik un olma özelliğini taşıyor.

Ürünün ve hatta Slimini markasının diğer ürünlerine ait resmi web sitesi: slimini.com Tüm detaylara buradan da ulaşabilirsiniz. Sadece Diyabetik Un değil, Çölyaklı bireyler, diyet yapanlar gibi birçok bireye hitap eden unları bulunmakta. Özellikle Çölyaklı bireyler için üretilen unun üretim alanı, üretim makineleri ve bantlarının güvenilirliği çok önemli. Çünkü glutensiz bir ürün üretiyorsunuz ayrı bir üretim alanınızın olması lazım. Aksi durumda diğer ürünlerden gluten bulaşma riski doğabilir. Özellikle glutensiz beslenen kişiler için Light Glutensiz Un üretmişler. Ürettikleri ürünlerden Glutensiz un hariç hepsi dünyada ilk kez üretilen ürünler. Sadece ülkemizde değil Almanya, Kanada ve ABD’de de gerekli onayları alarak satışa başlamışlar. Şu anda Japonya’dan da ilk siparişlerini almışlar.

Slimini markasının tüm unları gibi Diyabetik Unu da gidadevi.com internet sitesinden online olarak satın alabiliyorsunuz. Ücretsiz kargo ve kapıda ödeme seçenekleriyle gönderiyorlar. Bazı arkadaşlarımız ayda 4 kutu alıyorlar ve bu 4 kutudan 100 gr’lık 30 adet ekmek yapabiliyorlar. Yani 1 aylık ekmeğini 4 kutudan çıkarabiliyor ki bunun maliyeti kendisine aylık yaklaşık toplam 44 TL oluyor.

www.slimini.com/tr/iletisim/iletisim-formu-22/ linkinde bulunan iletişim formunu doldurup firmaya göndermeniz yeterli olacaktır. Çok kısa sürede geri dönüş yapıyorlar. Ben de form yazıp gönderince hızlıca dönüş aldım. www.slimini.com/tr/iletisim/satis-noktalari-24/ linkinden de slimini un ve ekmek satış noktalarını da bulabilirsiniz.

Bir de Slimini’nin bir bloğu var. Burada da tarifler yayınlanmakta. blog.slimini.com linkinden bloğa ulaşabilirsiniz.
Slimini’nin bir sağlık uzmanı (diyetisyen, beslenme uzmanı, hekim) önerisinde kan şekerinin düzenlenmesi gereken bireylerde (şeker hastalarında) kullanımı tavsiye edilmektedir.
Glisemik İndeks (GI) farklı besinlerde aynı miktarda karbonhidratın kan glikoz içeriğinin artışı üzerindeki etkisinin ölçümüdür.
Yapılan araştırmalarla, düşük GI besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmış, diyabet başta olmak üzere kalp-damar hastalıkları, şişmanlık ve kanser gibi hastalıklarda GI etkili olduğu, düşük GI diyetlerle bu hastalıklarda olumlu sonuçlar sağlanabileceği belirtilmektedir (Memiş ve Şanlıer, 2009)

Günümüzde obezite, dünyanın en önemli sağlık sorunlarından biri haline gelmiştir. Sadece Amerika’da her dört çocuktan biri, her iki yetişkinden biri aşırı kiloludur ve bu oran 1960’lı yıllardan beri %50 oranında artış göstermiştir (Ludwig, 2000). Bu sorunla başa çıkabilmek için Amerika’da hükümet ve resmi sağlık ajansları diyetteki toplam yağ ve şeker oranını düşürmeyi, kompleks karbonhidrat miktarını ise yükseltmeyi savunmuştur. Diyette yağdan sağlanan enerji toplam enerjinin %30’una kadar düşürüldüğü halde, hem obezite hem de NIDDM gibi metabolik hastalıklarla bunlara bağlı olarak gelişen kardiyovasküler hastalıklar ve insüline direnç sendromu artmaya devam etmiştir (Roberts, 2000). Bu sonuçlar doğrultusunda vücut ağırlığının düzenlenmesinde, insülinin kontrol altına alınmasında başka faktörlerin kritik rollerinin olduğu ortaya çıkmıştır. Bu faktörlerden en önemlilerinden biri de GI’tir. Obezite ve GI ilişkisinin incelediği diğer çalışmalarda  ise yüksek GI’li gıdaların tüketilmesinin metabolik yakıtların kullanılabilirliğini sınırlayan hormonal ve metabolik değişmelere ve obezite hastalarının aşırı yemesine neden olduğu saptanmıştır (Ludwig ve ark., 1999).

Hayvanlar ve kısa süreli olarak insanlar üzerinde yapılan çalışmalarda, yüksek GI’li karbonhidrat içeren gıda alımının düşük GI’li karbonhidrat içeren gıda alımına oranla insülin direncini çok daha fazla artırdığı ortaya çıkmıştır. Geniş kapsamlı epidemiyolojik çalışmalarda ise, hem GI hem de GL; kadın ve erkeklerde yüksek oranda tip-2 diyabet görülme riskiyle ilişkilendirilmiştir (Willett ve ark.,2002)

Düşük GI’li diyetlerin, diyabetli hastalarda glisemik kontrolü geliştirdiği, hiper- lipidemik hastalarda serum yağlarını düşürdüğü görülmüştür. Sağlıklı bireylerde ise düşük GI’li diyetin HDL kolesterolünü yükselttiği görülmüş ayrıca uzun soluklu çalışmalarla ark., 1985). Yine düşük GI’li kahvaltılık tahıllar ve spagettinin tüketimlerinden sonraki süreçte glikoz toleransını     iyileştirdikleri, sporcu performansını    ve dayanıklılığını artırdıkları ve tokluk hissi verdikleri, böylelikle obezite ve kardiyovasküler hastalıkların oluşum riskini azalttıkları belirtilmiştir (Morris ve ark., 1999).

Glisemik indeks, 0 ile 100 değerleri arasında değişir. GI değeri yüksek gıdalar, kan şekerini, dolaysıyla insülin seviyesini çok hızlı yükseltirken, kanın glikoz ihtiyacını artırır ve iştahı tetikler. Bu sebeple, zayıflamak isteyen kişilerin glisemik indeksi düşük gıdalarla beslenmesi gerekir. (Özata, 2007).

Glisemik İndeks ve diyabet arasındaki ilişki;
Yüksek glisemik indeksli gıdaların sürekli tüketimi ile 24 saatlik kan glukozu ve insülin seviyeleri yükselmektedir.
Glisemik indeksi yüksek gıdalar kan glikoz seviyesinin aşırı yükselmesine neden olarak insülin salınımını artırmakta ve bu durum uzun vadede vücudun insüline duyarsızlaşmasına ve Tip2 diyabetin gelişmesine yok açmaktadır.

 

 

İçindekiler: Buğday unu, lif, vital buğday glüteni, C Vitamini, Fungal Alfa Amilaz Enzimi

Alerjen Uyarı: Gluten içerir.

Kapalı havadar, serin ve rutubetsiz yerlerde muhafaza ediniz.

Enerji ve besin öğeleri 100 gr
Enerji (KJ ve Kcal) 293/1225,9
Yağ (g) 1,2
– Doymuş Yağ (g) 0,05
Karbonhidrat (g) 45
– Şeker (g) 0,1
Lif (g) 30
Protein (g) 10,5
Sodyum / Tuz (g) 0,1

 

-Glisemik indeksi en düşük undur ( Glisemik indeksi %40 azaltılmış un)

-Şeker hastaları-diyabetliler için uygundur

-Beyaz undan yapılmıştır

-Yüksek lif içerir

-Her türlü hamur işinde kullanılır, lezzetli ve kalitelidir

-Diğer tahılların aksine kepek ve benzeri selüloz madde içermez

İlgili Yazılar

İFTARDA NE YESEK?

Ramazan ayının en keyifli yanlarından biri kalabalık sofralar ve geleneksel yemeklerdir. Ramazan da öğünler normalden çok daha görkemli oluyor. Bu sebeple de insanın iştahını kontrol etmesi zorlaşıyor. Tüm akrabalar, arkadaşlar,

20 Adımda Sağlıklı Mutfak, Sağlıklı Birey, Sağlıklı Aile

İster anne olun, ister baba veya bekâr bir erkek… Mutfak beslenmemizin en önemli ögelerinden, yediğimiz tüm yiyecekler oradan geçiyor bu yüzden sağlıklı beslenmenin ilk adımı mutfağı ve mutfak seçimlerini iyileştirmek…

5 Adımda Değişim

Hayatımız geçmişte tekrar tekrar yaptığımız eylem ve düşüncelerin toplamından oluşur. Journal of Personality’de yayınlanmış bir çalışmaya göre verdiğimiz kararların %45’inden fazlası gerçek kararlar değil, alışkanlıklarla veriliyor. Ve alışkanlıklar otomatik hale

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.