Diyetinizi Baharat ve Otlarla Lezzetlendirin

Diyetinizi Baharat ve Otlarla Lezzetlendirin

559447_223807491112356_1179287400_nBaharatlar, kokuları ve tatlarıyla sofralarımızı daha da çekici kılar. Siz de, mutfağınızda farklı tatlar yaratmaktan hoşlanıyor, kullandığınız baharatların özelliklerini ve faydalarını öğrenmek istiyorsanız aşağıdakilere mutlaka göz atın.

Karabiber

Sofralarımızın vazgeçilmezleri arasında yer alan karabiber, sindirimi kolaylaştırmanın yanı sıra hoş kokusuyla  hemen her yemeğe yakışır. Anti-oksidan ve anti-bakteriyel özelliğe sahip. Gaz oluşumunu azaltır, terlemeyi artırır ve diüretik etki gösterir. Manganezin çok iyi, K vitamini ve demirin iyi kaynağı kabul edilir. İçindeki piperin isimli maddenin metabolizmayı hızlandırdığını gösteren bazı çalışmalar var. 1 çay kaşığı 5 kalori içerse de yemek yaparken bunu hesaplamanıza hiç gerek yok. Farklı tatlar yaratmak için; * Limon, zeytinyağı, biraz tuz ve karabiber karışımıyla oldukça lezzetli bir salata sosu yaratabilirsiniz. * Rendelenmiş limon veya portakal kabuğuyla dövülmüş sarımsak, taze karabiberi ya da taze/kurutulmuş kekik, karabiber, biberiye, düvülmüş sarımsak, limon, kırmızı toz biber, limon suyu ve 1 yemek kaşığı zeytinyağını karıştırıp, et üzerine marine etmek amacıyla     karışımlar oluşturabilirsiniz.

Kimyon

Sindirimi kolaylaştırıcı etki gösterir. Gaz söktürücü ve sinirleri yatıştırıcı etkisi var. İçeriğindeki bileşenlerle bağışıklık sistemini destekler. Anti-oksidan içeriğiyle kanserden korur. Helicobacter pylori gelişimini önleyerek özellikle mide ve akciğer tümörünü engellediğine dair bazı çalışmalar var. Koku ve tat vermek için özellikle et yemeklerinde tercih edilir. Sebzelerde, çorbalarda, pilav ve içeceklerde de kullanılır. Ayrıca     patates ve brokoliye de çok yakışır. Demirin çok iyi, manganezin ise iyi bir kaynağı kabul edilir. Özellikle kimyonun baklagil ve sebzelerle birlikte pişirilmesi sindirim sıkıntılarını rahatlatır. Farklı tatlar yaratmak için; * Kepekli pirinç üzerine, bir parça kimyon, bir adet kuru kayısı ve badem ilave ederek et yemeklerinin yanında farklı bir garnitür yaratılabilir.

Kekik

Güzel kokulu, genel olarak birçok besinle uyumlu,     anti-septik etkili bir baharattır. Bağışıklık sistemini destekler. Özellikle kuru baklagil, yumurta ve sebzelerle uyum içerisindedir. Balık, dana eti, köfte, yahni, tavuk, sebzelerden brokoli, brüksel lahanası, havuç, taze fasulye, mantar, soğan, bezelye, ıspanak, kabağa çok yakışır. Farklı tatlar yaratmak için; * 1 yemek kaşığı bal, yarım çay kaşığı taze kekik ve çeyrek çay kaşığı limon kabuğunu light yoğurtla karıştırıp üzerine de 1 tatlı kaşığı dövülmüş ceviz ekleyip, kendi tatlınızı yaratabilirsiniz.

Kırmızı biber

Acı bir tada sahip kırmızı biber, yüksek anti-oksidan kapasitesine sahip. Temel maddesi     olan kapsaisin,     anti-tümör etkisi gösterir. Vücuttaki inflamasyonla savaşıp, bağışıklık sistemini desteklediği bildirilir. Doğal olarak ağrı azaltıcı etkisi mevcuttur. Aynı zamanda çalışmalar, kırmızı biberin kolesterolü düşürücü etkisi olduğunu da gösterir.

Nane

Sindirimi kolaylaştırıcı ve mideyi rahatlatıcı etkisi bulunur. Pankreas, göğüs ve karaciğer tümör gelişimini yavaşlattığı, kolon, deri ve akciğer kanserlerini de önlediğini gösteren çalışmalar var. Bulantılara iyi gelir bu nedenle limonla kaynatılıp içilmesi tavsiye edilir. Anti-mikrobiyal etki gösterir. Farklı tatlar yaratmak için; * Maden suyu, buzlu çay, limonata ve gazlı içecekleri naneyle tatlandırabilirsiniz. * Sıcak suya sadece nane yaprakları eklemek bile rahatlatıcı etki gösterir.

Tarçın

Kan şekeri üzerindeki olumlu etkisi birçok araştırmayla kanıtlandı. Anti-mikrobiyal besin olarak anılır. Beyin aktivitesini artırıcı etki gösterir. Diyet lifinin iyi bir kaynağıdır. Özellikle geleneksel Çin tıbbında, taze zencefille karıştırılan tarçın, soğuk algınlığı ve gripten koruyucu olarak tüketilir. Farklı tatlar yaratmak için; * Tavuklu salatanıza, çeyrek çay kaşığı tarçın, bir yemek kaşığı kuru üzüm, bir adet dilimlenmiş kuru kayısı ilave edebilirsiniz. * Meyve tatlılarının üzerine, kek ve kurabiyelere hazırlama sırasında lezzetlendirmek için tarçın ilave edebilirsiniz.

Biberiye

Eğer ızgara et seviyorsanız biberiyeyi ihmal etmemenizi öneririm. Biberiye, hazımsızlık ve hafızaya iyi gelir.  Eklem ve kas ağrılarının azalmasına yardımcı olur. Kanser Tedavileri Araştırması, biberiyenin kanserin yayılmasını engellediğiyle ilgili sonuçlar olduğunu bildiriyor.
Defne yaprağı Araştırmalar, defne yaprağının sinüzit üzerinde iyileştirici     etkisi olduğuna işaret ediyor.

FIRINDA IZGARA LEVREK

* 4 adet levrek (300 gr.)

* Biberiye

* 8 adet arpacık soğanı

* Defne yaprağı

* Zeytinyağı

* Karabiber

* 1 adet limon
Hazırlanışı: Fırın tepsisine yağlı kağıdı serdikten sonra üzerine balıkları dizin. Her balığın üzerinde 1 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirin. Soğanları soyup balıkların arasında yerleştirin. Balıkların içine biberiye serpin. Limonu dilimleyin,  balıkların üzerine defne yapraklarını dizin. Yağlı kağıtla balıkların üzerini kapatın. Balıklar pişince kağıdı açın. Üzerinin kızarma istediğine göre pişirmeye devam edin.

İlgili Yazılar

Hangi Yağlar Tercih Edilmeli?

Yağlar vücudumuz için gerekli olan enerjinin en önemli kaynaklarındandır. Her bir gram yağda 9 kalori bulunur. Önerilen günlük yağ alımı günlük gereksinim olan kalorinin % 25-35’ini karşılayacak miktarlarda olmalıdır. Yağlar,

Chia Hakkındaki Gerçekler

Yeni bir bitki ile tanışmaya hazır mısınız? Chia bitkisi hakkındaki gerçekler? Chia tohumları gerçekten kilo vermeye yardımcı olabilir mi? Chia nedir? Zengin protein, yağ ve lif içeriği ile Aztekler’in en

Laktoz İntoleransı

SPOT: Süt ve süt içeren ürünler yediğinizde şişkinlik, gaz ve sindirim güçlükleri yaşıyorsanız sizde de “laktoz” ile ilgili problem olabilir. Bu konuda pek çok alternatif ve çözüm var yeter ki

2 Yorum

  1. ikrasu
    Ağustos 05, 08:16 Reply

    Merhaba dilara hanım benim yaşım. 15 boyum. 1.50 kilomi
    İse 75 aşırı kilo aldım geri veremiyomda boğazımı durdurramıyom habire yiyiyorum abur cubur tüketiyorum benim heryerim kilolu kalçalar göbek birde göğüs kilo verince göğsüm küçülür diyorlar sizc küçülür mü?
    Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim birde bana uyucağım günlük diyet listesi vrebilir misiniz?

    •   
      Ağustos 11, 16:37 Reply

      Merhaba İkrasu,

      Büyüme ve gelişme aşamasında bireyler için dengeli beslenme ve hareketli bir yaşam daha sağlıklı bir çözüm olur. Boy uzaması, kemik gelişimi, sağlıklı bir cilt, bu yaşlarda beslenme ile yakından ilgilidir. Yapılan yanlış diyetler metabolizmada kalıcı hasar yaratabilir. Bir beslenme uzmanında kişiye özel öneriler alınması daha doğru olur. Ergenlik dönemi genel beslenme önerileri ile ilgili http://www.dilarakocak.com.tr/gencler-icin-saglikli-beslenme-onerileri/ linki yardımcı olabilir.

      Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.

Yorum Yap