Evlilik sana yaramış diyorlar…     (Eyvah kilo mu aldınız!!!)

Evlilik sana yaramış diyorlar… (Eyvah kilo mu aldınız!!!)

Çalışmalara göre evlilik kilo aldırıyor ama diğer taraftan evli insanlar daha uzun yaşıyor. Hadi bakalım hangisi? Araştırmacılar evlenen kişilerin bekarlara oranla 2.5 ile 4 kg arasında ağırlık artışı yaşandığını bildiriyor. Tam olarak nedeni bilinmemekle birlikte, bireylerin evlendiklerinde artık kendilerine özen göstermelerine gerek kalmadığını düşünmeleri ve kilo vermeyi önemsemedikleri tahmin ediliyor. Ben bizim ülke için hemen söyleyeyim.

Gelin adayları evlenmeden önce yeni ev telaşı, gelinlik provası, düğün hazırlığı, davetiyeler, ailelerin stresi, daha güzel görünmek için spor bakım ve diyetler ile hayatlarının en zayıf hali ile gelinlik giyerler. Hatta daha sonra kilo alan birçok kişi hep gelinliğini örnek verir. Hatta “ben evlendiğimde 48 kiloydum belimde sadece 60 santimetreydi” cümlesi sanırım pek çoğumuza da tanıdık gelir.

 

Evlilik yarar mı?

Düğün sonrası uzak yakın birçok akraba ziyarete gelir ve gelin hanım tüm marifetlerini sergilemek üzere pasta, börekler en güzel tatlılar, en lezzetli yemekler ile misafirlerini ağırlar eşine de bu hünerleri göstermek ve ev hanımlığı rolünü çok iyi yapmak üzere eşini hem bu arta kalan yemekler, hem de her gün yeni yeni tariflerle besler, böylece hem kendi hem de eşi bir anda kilo alırlar çünkü yeni evlilerin en sevdiği hallerden birisi de evde film izlemek, televizyon karşısında bir şeyler atıştırmak, hafta sonu yeni evlerinde güzel kahvaltılar yapmak olur. Önceleri bu durum eğlenceli gelir hatta “bak eşime ne güzel bakıyorum yüzü gözü kanlandı canlandı” bile denilir.

 

Peki ya eşler çalışıyorsa işte o zaman kilo almanın en büyük sebebi akşam eve yorgun gelip yemek yapmaya üşenerek dışarıdan hazır yemek siparişi oluyor ve yine televizyon karşısı atıştırmalar ve hafta sonu arkadaş toplantıları…Peki ne yapmalı işte 5 öneri.

 

1-Kararlar üzerinde ısrarcı olun

Çoğu evde farklı konularda tipik olarak eşlerden birisinin diğeri üzerinde etkisi daha büyük olur. Örneğin, markete gidildiğinde, genelde kadınlar pişirilecek yemekleri düşünerek, ona göre besinleri alırlar. Konu arabanın bakımı veya bütçe olunca erkek biraz daha fazla konuşur. Sevgili gelinler sözüm size mutfakta disiplini ele alın!

2-Egzersiz günü belirleyin

Çoğu çiftler, iş hayatlarında epeyce yoğun bir tempodan sonra, kendilerine kaliteli zaman ayırmak isterler işte bu zaman dilimleri egzersizle doldurulabilir. İşten sonra birlikte bisiklete binmek, yürümek VEYA hafta sonları tenis maçları yapmak olabilir Eşler birbirleri için “egzersiz çifti” olursa, koltukta uyuya kalmaktan ziyade akşam geç saatlerde bile birlikte spora gidebilirler. Küçük rekabetin de hiçbir sakıncası yok aslında Eşlerden birisinin diyette kat ettiği yol, bir diğerini de olumlu yönde etkileyebiliyor. Bu da birbirlerinin motivasyonunu arttıcı etki yapıyor.
3-Hayat müşterek ama kaloriler 50/50 değil

Eşler, hayatı yarı yarıya paylaşabilir ama kalorileri değil. Erkeklerin bedenlerinin ihtiyaç duydukları daha büyük porsiyonlar kadınlar için çok fazladır. O yüzden aynı porsiyonu paylaşmak hanımların kilo almasına sebep olur. Durum böyleyken, dışarıda pizza sipariş ettiğinizde gelen porsiyonu yarı yarıya paylaşmak adaletli olmuyor. % 60 ve % 40 ayrımı daha adaletli bir paylaşım olabilir. Erkeklerin çoğu kadınlardan daha çok yemek yerler ve de kilo almazlar Her ne kadar eşlerin damak tatları uysa da, birlikte sipariş ettikleri yemeklerin porsiyonlarını eşit bölüşmemeliler.

4-Yemek Pişirmeyi Ele Geçirin

Yemek pişirmeyi paylaşmak ve öğünleri planlama görevi kimin olursa olsun, eşlerden ikisi de uyum sağlamaya çalışmalı. Birlikte yemek pişirmek, özellikle, birlikte kaliteli zaman geçirmenin de bir yöntemidir Yemek pişirirken, kendilerinden konuşmak, ilişkilerinden konuşmak ayrıca çiftleri besleyen bir diğer faktör oluyor. Hatta yemek kursu bile olabilir.

5-Birbirinize destek olun

Eşlerden birisi için 2 kilo vermek için sadece birkaç gün gerekirken, bir diğeri için haftalarca ağır çalışmayı gerektirebilir. Moral bozmayın motivasyon arkadaşı olun. Hayat ve zorluklar paylaşınca daha kolay sakın eşiniz irade zorlanması içindeyken eve tatlı ile gelip sabote etmeyin

 

 

 

İlgili Yazılar

Tokluk Hissi Veren Besinler

Sonbahara geçişte en çok konuşulan şeylerin başında diyetler geliyor. Yaz ayında kontrolü tamamen bıraktıysanız şimdi az yemeye başladığınızda doymama sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Mide hacminiz genişlediği için ufak öğünler, aç hissetmenize sebep

KIRILMASI GEREKEN DİYET KURALLARI

Gitsin eskiler gelsin yeni kurallar. Televizyonlarda, dergilerde, gazetelerde sürekli yeni kilo kaybı kuralları ve diyet programları bombardımanına uğruyoruz. Kulaktan kulağa yayılan bazı yanlış bilgiler, diyet yapanlara yarardan çok zarar veriyor.  Peki, bu kadar iddia varken neye inanmalıyız. Haklısınız bazen

Bayram Sofraları

Ramazanın bitmesi ve ardından bayramın gelmesi, uzun süren açlık psikolojisinden çıkarak özgürlük hissiyle daha fazla yemek yeme ihtiyacı hissettirebilir. Ama bu dönemde kendinize daha fazla özen göstermelisiniz. Bu yıl yaz

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.