GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ 3 – GEBELİKTE KABIZLIK

GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ 3 – GEBELİKTE KABIZLIK

Sevgili anne adayları, heyecanınızı ve endişelerinizi çok iyi anlıyorum, bu dönemin sizin için ne kadar özel olduğunu da, bu sebeple ben de heyecanınıza ortak olarak merak ettiğiniz birçok konuyu derledim, şimdiden hepinize mutlu bir hamilelik ve evinizin yeni üyesiyle musmutlu bir hayat diliyorum. 🙂 Bu yazı dizisine başlama nedenim sosyal medya hesaplarımın hemen hepsinden hamilelik dönemiyle ilgili sorular gelmesi.
Hamilelik dönemi kadınlar için birçok değişikliği beraberinde getiriyor. Hormon dengesinde, vücut yapısında, kilo miktarında ve psikolojik durumlarda olanlar bu değişikliklerin başlıcaları. Bu yazı dizisinde hamilelik döneminde en çok sorulan soruları ve en fazla karşılaşılan sorunları ele almak istedim.
1. Hamilelikte Diyet Yapılır Mı?(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
2. Gebelikte Ödem(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
3. Gebelikte Kabızlık
4. Hamilelik Döneminde Tüketimine Ağırlık Vermeniz Gereken Besinler(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
5. Gebelik Süresince Dikkat Edilmesi Gerekenler

Her hafta pazartesi ve perşembe günleri bu konuları birlikte inceleyeceğiz. Hamilelik hayatınızda çok nadir yaşayacağınız duyguları tattıracak size, endişelenmeyin, her şeyin güzel olacağına inanın.

GEBELİKTE KABIZLIK

Anne adaylarının çoğunun ortak sorunudur kabızlık. Gebelikte oluşan hormonal değişiklikler, genişleyen uterusa uyum sağlayabilmenizi kolaylaştırmak için kaslarınızı gevşetir. Bu gevşeme de bağırsak hareketlerinizi yavaşlamasına neden olarak kabızlığı oluşturur.

Kabızlıktan dolayı oluşan rahatsızlığı azaltabilmek için;
• Posa içeriği yüksek besinler tüketin. Sabah-öğle-akşam öğünlerinize mutlaka iyi yıkanmış çiğ sebze salatası ekleyin.
• Su alımınızı arttırın.
• Sabah aç karnına 1 adet kuru kayısı ya da 1 adet kuru erik tüketip, üzerine 1 bardak ılık su için.
• Kayısı, erik, incir, armut gibi meyvelerin bağırsakları çalıştırma özelliği diğer meyvelere göre daha fazladır. Bu meyveleri taze olarak iyi yıkayıp kabuklarını soymadan, kuru olarak veya komposto şeklinde de tüketin.
• Muz, kabuksuz elma, havuç, patates kabızlığı arttırdığından bu dönemde daha seyrek tüketin.
• Fiziksel aktivitelerinizi size uygun olacak şekilde ayarlayın. ( Yüzme, doğum öncesi egzersizler ve yürüyüş yardımcı olacaktır.)
• Hekiminize danışmadan laksatif kullanmayın.

İlgili Yazılar

KİLO VERMENİZ DURDUYSA VEYA YAVAŞLADIYSA NE YAPMALISINIZ?

Diyet programlarına başlanılan ilk günlerde hızla kilo verebilirsiniz, metabolizma hızınıza ve verdiğiniz kiloya göre bu hız bir süre daha devam edebilir. Kilo verme bir süreden sonra yavaşlar hatta bazı durumlarda

Dünya Sağlık Örgütü: İşlenmiş Et Tüketimi Kanser Riskini Artırabilir

Dünya Sağlık Örgütü geçtiğimiz haftalarda kırmızı et ve işlenmiş et tüketimi ile kanser riskine dair 27 maddelik bir rapor yayımladı. Ancak burada işlenmiş et ve kırmızı et tanımlamalarını çok iyi

Omega 3

Yağlar vücudumuzun ihtiyaç duyduğu temel besin gruplarından biri. Ayrıca besin grupları içinde en fazla enerjiyi yağlardan elde ediyoruz. Yağların da birçok çeşidi ve çeşidine göre farklı faydaları var. Son zamanlarda

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap