GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ 3 – GEBELİKTE KABIZLIK

GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ 3 – GEBELİKTE KABIZLIK

Sevgili anne adayları, heyecanınızı ve endişelerinizi çok iyi anlıyorum, bu dönemin sizin için ne kadar özel olduğunu da, bu sebeple ben de heyecanınıza ortak olarak merak ettiğiniz birçok konuyu derledim, şimdiden hepinize mutlu bir hamilelik ve evinizin yeni üyesiyle musmutlu bir hayat diliyorum. 🙂 Bu yazı dizisine başlama nedenim sosyal medya hesaplarımın hemen hepsinden hamilelik dönemiyle ilgili sorular gelmesi.
Hamilelik dönemi kadınlar için birçok değişikliği beraberinde getiriyor. Hormon dengesinde, vücut yapısında, kilo miktarında ve psikolojik durumlarda olanlar bu değişikliklerin başlıcaları. Bu yazı dizisinde hamilelik döneminde en çok sorulan soruları ve en fazla karşılaşılan sorunları ele almak istedim.
1. Hamilelikte Diyet Yapılır Mı?(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
2. Gebelikte Ödem(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
3. Gebelikte Kabızlık
4. Hamilelik Döneminde Tüketimine Ağırlık Vermeniz Gereken Besinler(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
5. Gebelik Süresince Dikkat Edilmesi Gerekenler

Her hafta pazartesi ve perşembe günleri bu konuları birlikte inceleyeceğiz. Hamilelik hayatınızda çok nadir yaşayacağınız duyguları tattıracak size, endişelenmeyin, her şeyin güzel olacağına inanın.

GEBELİKTE KABIZLIK

Anne adaylarının çoğunun ortak sorunudur kabızlık. Gebelikte oluşan hormonal değişiklikler, genişleyen uterusa uyum sağlayabilmenizi kolaylaştırmak için kaslarınızı gevşetir. Bu gevşeme de bağırsak hareketlerinizi yavaşlamasına neden olarak kabızlığı oluşturur.

Kabızlıktan dolayı oluşan rahatsızlığı azaltabilmek için;
• Posa içeriği yüksek besinler tüketin. Sabah-öğle-akşam öğünlerinize mutlaka iyi yıkanmış çiğ sebze salatası ekleyin.
• Su alımınızı arttırın.
• Sabah aç karnına 1 adet kuru kayısı ya da 1 adet kuru erik tüketip, üzerine 1 bardak ılık su için.
• Kayısı, erik, incir, armut gibi meyvelerin bağırsakları çalıştırma özelliği diğer meyvelere göre daha fazladır. Bu meyveleri taze olarak iyi yıkayıp kabuklarını soymadan, kuru olarak veya komposto şeklinde de tüketin.
• Muz, kabuksuz elma, havuç, patates kabızlığı arttırdığından bu dönemde daha seyrek tüketin.
• Fiziksel aktivitelerinizi size uygun olacak şekilde ayarlayın. ( Yüzme, doğum öncesi egzersizler ve yürüyüş yardımcı olacaktır.)
• Hekiminize danışmadan laksatif kullanmayın.

İlgili Yazılar

KARACİĞER YAĞLANMASI İHMALE GELMEZ – 8 MADDEYLE KARACİĞER YAĞLANMASINA ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

  Karaciğer yağlanması özellikle erkeklerde sıkça rastlanan ve asla ihmal edilmemesi gereken önemli bir sağlık problemidir. Hangi cinsiyette olursa olsun karaciğer yağlanması sağlık problemlerine davetiye çıkarabilir. Karaciğer vücudun en ağır

İyi Yaşam Günlüğü 2017

İyi Yaşam Günlüğü 10. yılında. 2006 yılından bu yana her sene İyi Yaşam yolunda en büyük yardımcınız olan İyi Yaşam Günlüğü 2017 çıktı! Tüm kitap evlerinde ve Facebook Dükkan uygulamamız içerisinden

11 Maddeyle Öğrencilik Hayatında Diyet

Ben üniversiteye 1990 Eylül’ünde Ankara’da başladım ve 49 kiloydum, 29 Ekim tatili için tekrar ailemin yanına döndüğümde ise yani 6 -7 hafta sonra 56 – 57 kg idim. Daha önce

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap