GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ 5 – GEBELİK SÜRESİNCE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ 5 – GEBELİK SÜRESİNCE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Sevgili anne adayları, heyecanınızı ve endişelerinizi çok iyi anlıyorum, bu dönemin sizin için ne kadar özel olduğunu da, bu sebeple ben de heyecanınıza ortak olarak merak ettiğiniz birçok konuyu derledim, şimdiden hepinize mutlu bir hamilelik ve evinizin yeni üyesiyle musmutlu bir hayat diliyorum. 🙂 Bu yazı dizisine başlama nedenim sosyal medya hesaplarımın hemen hepsinden hamilelik dönemiyle ilgili sorular gelmesi.
Hamilelik dönemi kadınlar için birçok değişikliği beraberinde getiriyor. Hormon dengesinde, vücut yapısında, kilo miktarında ve psikolojik durumlarda olanlar bu değişikliklerin başlıcaları. Bu yazı dizisinde hamilelik döneminde en çok sorulan soruları ve en fazla karşılaşılan sorunları ele almak istedim.
1. Hamilelikte Diyet Yapılır Mı?
2. Gebelikte Ödem(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
3. Gebelikte Kabızlık(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz) 
4. Hamilelik Döneminde Tüketimine Ağırlık Vermeniz Gereken Besinler(Yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz)
5. Gebelik Süresince Dikkat Edilmesi Gerekenler

Her hafta pazartesi ve perşembe günleri bu konuları birlikte inceleyeceğiz. Hamilelik hayatınızda çok nadir yaşayacağınız duyguları tattıracak size, endişelenmeyin, her şeyin güzel olacağına inanın.

Gebelik Süresince Dikkat Edilmesi Gerekenler

• ALKOL, SİGARA kullanmamaya özen gösterin.
• Tatlandırıcı içeren ürünleri tüketmeyin.
• Çiğ et, balık tüketmeyin.
• Şarküteri ürünlerin uzak durmaya çalışın.
• Tükettiğiniz kuruyemişlerin organik olmasına özen gösterin. Cam kavanozda ve buzdolabında muhafaza edin.
• Salata, sebze ve meyvelerin iyi yıkanmış olmasına dikkat edin emin olmak için sirkeli suda bekletin.
• Konserve besinleri tercih etmeyin.
• Taze sıkılmış meyve suları ve taze pişmiş sebze yemeye dikkat edin. Bayatlamış, beklemiş ürünleri tüketmeyin.
• Haftada 1 kez kuru baklagil, 2 kez balık, 3 kez kırmızı et, 1 kez da hindi ve tavuk ile protein dengesi kurun.
• Çayı açık ve limonlu tüketmeye özen gösterin. Çayı, yemek yedikten 1-2 saat sonra açık olarak için.
• Bitki çayı olarak; papatya, rezene, ıhlamur, kuşburnu, yeşil çay günde 2-3 fincan olarak tüketin. Ancak hamilelik döneminde, rahim kaslarının erken kasılmasına neden olduğu için adaçayı önerilmez.
• Günlük maksimum 2 fincan kahve tüketin. Aromalı kahveleri fazladan kalori almamak için tercih etmeyin.
• Sizin için özel olarak hazırlanan beslenme programına uyum göstermek önem taşımaktadır.
• Doktorunuza danışmadan herhangi bir ilaç kullanmayın.

İlgili Yazılar

SENİ SEÇTİM PİKACHU!

Son günlerin popüler oyunu Pokemon GO’yu artık hepiniz duymuşsunuzdur eminim. Sokaklarda ellerinde telefonlar Pokemon avlayan insanları görmek artık her köşede mümkün. Hatta bazı ülkelerde Pokemon GO oynayanlara özel sağlık sigortası

Uluslararası“ Bulgur Yılı” İlan Edelim

  Expo 2015 Milano Türkiye Pavyonu Konuşmacı olarak katıldığım kapanış programında Birleşmiş Milletlere ‘’Bulgur Yılı’’ ilan edellim diye çağrıda bulundum. Bu sağlıklı zenginliği tüm dünyaya tanıtalım istiyorum. Teması “Feeding the

DEMİRİN VÜCUTTAKİ 8 ROLÜ

Demir insanlar dahil, yeryüzündeki her canlı için çok önemli bir elementtir. 1. Demir, sürekli olarak moleküler düzeyde yer alan ve vücudumuzun etrafında oksijen taşımak gibi insan hayatı için vazgeçilmez bir

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap