Gençleştiren 5 Besin

Yaşam süresini, yaşam tarzı, beslenme biçimi, aktivite durumu, çevresel faktörler gibi bir sürü etmen etkiler. Bunlardan en önemlisi hayata pozitif bakmak, mutlu olmak ve gülümsemek 🙂 Kaç yaşında olduğunuzdan çok, kaç yaşında hissettiğiniz ve yaşadığınız çok daha değerli bence…

Besinsel anlamda zayıflatan, gençleştiren veya hastalıktan koruyan tek bir mucizevi bir besin elbette yok. Ama iyi haber; bazı besinler cildinizi iyileştirecek, enerjinizi artıracak, hastalıklara yakalanmanızı önleyecek mucizevi bileşenlere sahip. Ben de bugün sizlerle, kendinizi daha genç hissetmenizi sağlayacak besinleri paylaşmak istedim.

1. Kırmızı Biber

1 orta boy kırmızı biber yaklaşık 64 mg C vitamini içerir ve günlük C vitamini ihtiyacımızı karşılamaya yeter. C vitamini kollajen yapımını desteklediği için cilt sağlığı için önemli vitaminlerdendir. Amerikan Dermatoloji Akademisi’ne göre kollajen cildin dokusunu, elastikiyetini ve nemini dengeler. Salatalarınıza kırmızı biber ekleyerek cilt sağlığınızı desteklemeye ne dersiniz?

2. Yoğurt

İçindeki yaşa meydan okuyan bileşikler kanıtlanamamış olsa da; yoğurt osteoporozun önlenmesinde önemli yere sahip olan kalsiyum mineralini ve bağırsak sağlığı için yararlı bakterileri içerir. Ayrıca süt ve süt ürünlerinden düzenli olarak aldığınız protein, cildinizi sıkılaştırır ve çizgilerin oluşumunu önler. Günde 1-2 kase kadar yoğurt tüketerek yararlı etkilerinden faydalanabilirsiniz.

3. Zeytin Yağı

Bundan yaklaşık 40 yıl önce bile Yunanistan’da Girit adasında yapılan bir çalışmada tekli doymamış yağ asitlerinin kanser ve kalp hastalıkları riskini azaltabileceği bulunmuş. Şimdi ise yapılan çalışmalar bize zeytinyağının içerisinde yaşa bağlı hastalıkların önlenmesine yardımcı olan güçlü antioksidan ve polifenollerin olduğunu gösteriyor. Salatalarınıza zeytinyağı ilave ederek yağda eriyen vitaminlerin alımını artırabilirsiniz.

4. Yaban Mersini

Yaban mersini içindeki bileşenler yaşa bağlı hafıza ve motor beceri kaybını, oksidatif hasar ve inflamasyonu önlemeye yardımcı. Tufts Üniversitesi, Jean Mayer İnsan Beslenmesi Araştırma Merkezi tarafından yayımlanan bir çalışmada fareler 10 yıl boyunca yaban mersini özüyle beslenmişler, fareler yaşlandığında bile yaban mersini özüyle beslenenler diğerlerine oranla daha yüksek performans göstermişler.

5. Ispanak

Ispanak yüksek A, C ve E vitaminleriyle kırışıklıklara karşı savaşıyor. Yapılan araştırmalar da yeşil ve sarı renkli sebzeleri düzenli olarak tüketen bireylerin özellikle göz çevresinde daha az kırışıklığı olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Gençleştiren Smoothie

 7-8 adet yaban mersini
4-5 adet çilek
4-5 adet badem
150 ml yoğurt
1 tatlı kaşığı Hindistan cevizi

Bütün malzemeler blenderdan geçirilir. Afiyet olsun, genç tutsun:)

Mason jar filled with blueberry and blackberry fresh fruit smoothie sitting on counter with bowl of blueberries

 

Diyetisyen Betül Karakuş

İlgili Yazılar

Yazın Baş Tacı Karpuz ve Yoldaşı Kavun

Yaz sofralarının vazgeçilmez meyvelerinden olan karpuz ve kavunu anlatmak istedim bugün size. Her ne kadar kavun ve karpuz kardeş gibi görünse de içerik olarak farklı özellikleri var. Bu sebeple ikisini

Kampanya Sonuçları

7 Aralık’ta başlayan Yılbaşı Sepeti kampanyamız sona erdiii! O kadar güzel ve yaratıcı tarifler geldiki seçmekte büyük zorluklar yaşadık 🙂 Tüm katılımcılara ilgileri için teşekkür ediyoruz 🙂 KAZANANLAR Özlemden lezzetler

Kimler Diyabet Riski Altında?

Diyabet her yaşta ortaya çıkabilir, yaşam boyu sürer ve tedavi edilmesi gerekir. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde hızla artmaya devam eden, dünyanın en yaygın kronik hastalığı olarak kabul edilen “Diyabet“

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.