KABIZLIĞI ÇÖZEN FORMÜL

KABIZLIĞI ÇÖZEN FORMÜL

shutterstock_55148959Kabızlık durumu; barsak hareketlerinde zorluk, dışkı geçişinin ağrılı olması ve tuvalete çıkışın uzun süre olmaması durumu olarak adlandırılabilir. Dışkılama sayısı sağlıklı kişilerde farklılık göstermekler birlikte bir sayısı da yoktur.

KABIZLIĞIN NEDENLERİ

Kabızlık beslenme ile doğrudan ilişki içerisindedir. Yeterli sıvı tüketilmediğinde, posalı yiyeceklerden yenilmediğinde, yeterli egzersiz yapılmadığında veya uzun süreli uygulanan yağsız diyetler sonucunda kabızlık problemiyle karşılaşmak olasıdır. Bunların dışında, kalın barsaklarda fonksiyon bozukluklarına bağlı olarak ya da bir başka hastalığın semptomu olarak kabızlık gelişebilmesi de mümkündür. Vücut suyunun %10 gibi bir oranda azalması kabızlığa yol açmak için yeterlidir. Bu nedenle özellikle yeterli sıvı alımı çok büyük önem taşımaktadır.

PEKİ, KABIZLIK NASIL ÇÖZÜLÜR?

Genellikle posadan zengin besinler (meyve, sebze, tam tahıllı ürünler) tüketmek, bol sıvı almak ve bol egzersiz yapmak sorunu çözebilmektedir. Bu nedenle lif miktarını artırın: Beyaz ekmek ve rafinera tahıllar yerine tam tahıl ürünleri ile baklagilleri kullanın. Yani pirinç yerine bulgur, tam buğday ekmeği gibi. Meyveleri soymadan tüketin. Elma, armut gibi meyveleri kabuklu tüketin, diyetteki lif miktarını artırın. Kabızlığınızın şiddetli olduğu dönemde elma, ayva ve muzdan uzak durun bunlar yerine, armut, karpuz, kavun tercih edin. Ancak kronik kabızlık yaşayan belirli bir grupta bulunmaktadır, bu gibi durumlarda mutlaka doktora ve beslenmenizi düzenlemesi için bir diyetisyene başvurmalısınız.

KABIZLIĞA DOĞAL YÖNTEM MARMELAT TARİFİ:

1 Kuru incir

2 kuru kayısı

2 kuru erik

• Hepsi ince ince doğrayıp 1,5 çay bardağı suda haşlanıyor.

• Üzerine 1 tatkı kaşığı keten tohumu ve 1 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenip karıştırılıyor.

• Bu karışımı üçe bölüp her sabah 2 bardak su ile tüketebilirsiniz.

KABIZLIKTA ÇOK SORULAN DESTEK ÜRÜNLERİ

Kabızlık genellikle zararsızdır, ama başka ciddi problemlerin işaretçisi veya nedeni de olabilir. Bu nedenle çözüme hemen ulaşmak için laksatif içerikli ilaçlar, sinameki içerikli bitki çayları ve lavman doktora danışılmadan kullanılmamalıdır çünkü bu ilaçların uzun süre kullanımı barsak tembelliğini oluşturacaktır.

İlgili Yazılar

İştahsız çocuklara tarifler

Annelerin en büyük şikâyetlerinden birisi iştahsız çocuklar ve her yemeği yemeyen seçici çocuklar. Annelik içgüdüsü tabi ki çocuğu en iyi şekilde beslemek konusunda oldukça hassas, Ancak bazen bu hassasiyet annenin

Egzersiz Zihin Gücünü Etkiliyor

  Yapılan çalışmalara göre egzersiz daha zeki ve uyanık olmanızı etkiliyor. Egzersiz sırasında beyinde kan akışı artması fiziksel olarak aktif olan kişilerde önemli bir fark yaratıyor Egzersiz ve beyin aktivitesi

Enerjinizi Yükseltecek 5 Besin Ögesi

Yorgun musunuz? O zaman enerjinizi yerine getirecek besinlere yönelmeye ne dersiniz? Aşağıdaki beş anahtar besin öğesi; halsizliğinizi yenecek, gücünüzü yerine getirecek ve hastalıklara karşı savaşacak! Bedenimiz için tüm vitamin ve

2 Yorum

  1. ayse
    Nisan 10, 01:06 Reply

    Sizinle gorusmeyi cok isterdim dilara hanim 155 boyundave 70 kiloyum obez degilim ama fazla kilolarim var ne yapmam gerektigini bilmiyorum 28 yasindayim güzel giyinemiyorum ayrica 2 cocugum var spor yapamiyorum lutfen yardimci olun bana cocuklaim icin Teşekkürler

    J

    •   
      Nisan 28, 12:53 Reply

      Merhaba Ayşe hanım,

      Endokrinoloji ve metabolizma uzmanı ile görüşüp kilo vermeye engel olacak herhangi bir probleminiz olup olmadığını öğrenmeniz sağlıklı olabilir. Eğer bu konuda sıkıntınız yoksa beslenme ve diyet uzmanı eşliğinde dengeli beslenme ve egzersiz programı hazırlanarak kilo verebilirsiniz.Bu konuda http://www.dilarakocak.com.tr/kolay-kilo-vermek-icin/ linki size yardımcı olabilir. Afiyetle Diyet kitabımı da edinerek içerisindeki diyetlerden faydalanabilirsiniz.

      Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.

Yorum Yap