Tatilde Ne Yemeli

Tatilde Ne Yemeli

Yaz ayları gelince akla ilk gelen tatildir bahar ayı ise yaza hazırlıktır. Diğer deyişle tatile hazırlık bunun için egzersiz gözden geçirilir eğer kıştan kalan kilo var ise verilmeye çalışılır. Peki ya daha sonra yaz bitiminde kilo alanların çok olduğunu 23 yıllık tecrübemle size çok rahat söyleyebilirim.

 

Tatilleri yeme fırsatı olarak görmeyin bedeninizi ve ruhunuzu dinlenme olarak değerlendirin. Özellikle de paket program olan oteller ve en tehlikelisi ise çoğu zaman açık büfeler. Uzun yaz akşamlarında masada geçirilen uzun saatler ve kalabalık gruplarda tabi ki önemli bir etkileyici faktör. Tabi ki çözümü var merak etmeyin tatile hatta açık büfeye rağmen kilo almamak mümkün.

 

Öncelikle yaz programınızı gözden gözden geçirin

Hedef: Bir planımız olmadığında, yazın boş zamanı bir divanda uzanarak, bilgisayarın ya da televizyonun önünde hareketsiz şekilde geçirmek kolaydır oysa hedefiniz var ise ve önceden ulaşılabilir şekilde planlarsanız durum böyle olmaz. Örneğin şartlarınıza uygun olarak daha fazla yüzmek, yürümek, bisiklete binmek gibi belirli bir hedef bulabilirsiniz. 

Plan: Sabahları yataktan çıkmanızı gerektiren bir iş yoksa, daha fazla uyumak, televizyon seyretmek veya bilgisayar önünde oturmak kolay gelir. O nedenle, belirli bir saatte kalkmak ve aynı saatte ana ve ara öğünlerinizi yemek gibi bir ‘yaza ait yaşam tarzı’ oluşturmanızda fayda vardır. Planlamak hayal etmek bile gerçeğe dönüşmesi için önemli bir adımdır
Meşguliyet: Sıkıldığımız zaman, hiç bir şey yapmamak ve sonra da enerji seviyemizi düşük hissetme tuzağına düşmemiz çok kolaydır. Buna ilave olarak, yaşamımızdaki boşluğu dolduruyor gibi hissettiğimiz abur cuburu yemekten de kaçamayız. Bir yaz programı yaparak kendinizi meşgul edin ama bu meşguliyet kontrolsüz yemek olmasın tabi

Açık büfeyi karlı bir iş  olarak düşünmeyin

Kontrolü bırakırsanız açık büfe tuzak olabilir. Çünkü ödediğiniz paranın karşılığını almak isteyebilirsiniz. Ancak yemek yemek ve keyifli masa başı sohbetleri de hayatın, güzel bir tatilin parçası. “Nasıl olsa tatildeyim, tüm sene çalıştım ve dinlenmeyi ve yemeği hak ettim” diyerek ipin ucunu kaçırmayın. Eğer dayanamayacağınız bir yiyecek varsa, en azından porsiyon miktarına dikkat ederek tüketin. Kontrol sizde olursa açık büfe yemek sistemi aslında harika bir fırsattır. Aynı fiyata ‘sınırsız yeme şansı’ senaryosuna karşı zihninizdeki bakış açısını ve tutumunu değiştirmeniz, yapabileceğiniz en doğru şeydir. Bu, diyette olan veya dikkatli beslenmeye çalışan birçok kişinin kolaylıkla içine düştüğü bir tuzaktır. Çünkü böyle düşünmeniz yiyebildiğiniz kadar yemenin çok karlı bir iş olduğunu hissetmenize yol açar ve açık büfeyi cazip kılar.
Başka bir porsiyon almadan ya da tatlı büfesine ulaşmadan önce, 2-3 kaşık daha zeytinyağlı sebze almanın, sağlığınız yönünden daha çok, vücudunuz içinse kilo açısından daha az maliyeti olacağını hayalinizde canlandırın. Aldığınız kiloları vermek için, kendinizi egzersiz aletinin üzerinde ya da sahilde koşarken, ter atmaya çalışırken gözünüzün önüne getirin. Şimdi, büfeye yeniden bakın. O porsiyonlar size hâlâ, kârlı bir işmiş gibi görünüyor mu?
Aslında, siz diyet yapmaya ve sağlıklı yemeye çalışırken büfeler ve diğer sosyal etkinlikler bir deneme olabilir. Yapmanız gereken tek şey, önceden planlanmış bir stratejidir. 

AÇIK BÜFEYE uğramadan önce düşünün

  • Ne yiyeceğinizi planlayın: Akşam bir açık büfede yiyecekseniz, kahvaltı veya öğle yemeğini atlamayın. Eğer yemeğe çok acıkmış olarak giderseniz, büyük bir olasılıkla diyetiniz rüzgâr gibi uçar ve kendinizi fazlası ile şımartırsınız.
  • Yemeye hazır olduğunuz zaman salata ile başlayın: Biliyorum bunu daha önce defalarca okudunuz ama ben yine hatırlatmak istiyorum. Açık büfeler oldukça çeşitli yeşillik ve diğer salata seçenekleri sunar. Salata tabağı yaparken, mümkünse koyu renkli yapraklar seçin.
  • Yemeğinizi alın ve büfeden ayrılın Kendinizi frenleyin ve tabağınız tekrar tekrar doldurmaktan kaçının.
    Küçük bir tabak seçin
    Büyük tabak yerine küçük tabaklar tercih ederseniz, uygun porsiyon miktarına ulaşabilirsiniz.
  • ‘Sağlıklı Tabak’ görüntüsünü hayal edin
    Besin gruplarını hatırlayın: Süt-yoğurt grubu, proteinler, ekmek ve tahıllar, sebze, meyve. Tabağınızı önce salata ve sebzelerle doldurmaya çalışın. Kalan boşluklara diğer yiyecekleri alın.
  • Doğru arakadaşı bulunJ
    Özellikle tatilde, denizin ve güneşin tadını çıkarmak için bir an önce yemek yiyip, masadan kalkmak isteriz. Gerçekten yavaş yiyen birini tanıyorsanız, yanına oturun.
  • Her şeyi dengede tutun

    Tatlı yemek mi istiyorsunuz? O halde iştah açıcıları atlayın ya da ana yemeğinizi gerçekten küçük tutun ve o öğündeki kalori hakkınızı tatlıyla kullanın.

 

Biliyorum, her şey dahil ya da bir açık büfede yemek ve diyetinden sapmamak zor. Ancak bir sonraki her şey dahil büfesini ziyaretinizde paylaştığım bu ipuçlarının size yardımcı olacağına inanıyorum hatta o gün güzel bir başarı kazandığınız duygusunu size yaşatacağından eminim…

 

İlgili Yazılar

Bitki Sterolü Kolesterolü Düşürüyor

Bitkisel steroller nedir?  Bitkisel steroller; Mısırözü yağı, zeytinyağı, soya yağı gibi bitkisel yağlar, fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar, tahıllar, kuru baklagiller, sebze ve meyvelerde doğal olarak bulunur. Araştırmalar 200

Ekonomik Ramazan Önerileri

Ramazan gelince sofralar şenleniyor, pide kuyrukları güllaç tarifleri her yerde göze çarpıyor, maalesef bazen böyle özel dönemlerde bazı gıdaların da fiyatında artış oluyor. Bende bu yüzden sınırlı bütçe ile güzel

Yemek Tutkusunun Psikolojisi

Bikini sezonu yaklaşıyor. Çoğu insan için, havuz kenarında uzanılan ve plajda dinlenilen tembel günlere geri sayım başladı. Ancak, çoğu insan için de, odak sadece güneş gözlükleri ve kumsal olmayıp, kumsalda

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap