Yeni yılda yeni kararlar verin

Yeni yılda yeni kararlar verin

Yeni yıl eminim hepimiz için yine birçok yeni
kararla birlikte geldi. Hedeflerinizi ve
başarmak istediklerinizi bir kağıda yazıyor
musunuz? Eğer daha önce hiç
yapmadıysanız bu sefer yapmanın tam
zamanı.

Atalarımız boşuna dememiş ‘söz uçar, yazı kalır’ diye. Eğer elinizde yazılı bir şey olursa yılın belirli
zamanlarında bu hedeflerinize bakarak, değerlendirme yapabilirsiniz. Hangilerini başardığınızı veya
başaramadıysanız ne gibi eksiklerin sizi etkilediğini görebilirsiniz.
Yeni yıl için kararlarınızı ve başarmak istediklerinizi planlarken hatırlamanızı istediğim birkaç nokta var,

Karar verin ve gerçek amacınızı bulun

Bir şeyi yapmamak için birçok bahaneniz olabilir ancak yapmak için sadece bir ‘amaç’ yeterlidir.
Bir şeyi başarmanın ilk adımı önce karar vermek ve inanmaktır ve gerçek amacı bulmaktır. Her
zaman söylerim, kısa süreli hedefler veya amaçlarınız varsa muhtemelen başarınız da kısa süreli
olabilir. Bu yaz rahatlıkla bikini giyebilmek için ya da kardeşinizin veya arkadaşınızın düğününde
istediğiniz elbiseyi giyebilmek için kilo vermek istiyorsanız o aşamadan sonra tekrar kilo
alabilirsiniz. Bu küçük hedefleri neden istediğinizi düşünün. Gerçek amacınız sağlıklı olmak ideal
kilonuzda mutlu olmak ya da sizi uzun süre motive edebilecek her neyse onu bulmaya çalışın ve
ona odaklanın.

Geçmiş Başarılarınızı hatırlayın

Kendinizi motive ederken sadece sonuca değil sürece odaklanın yaptığınız iyi şeyler ve önceki
başarılarınızı hatırlayın iyiyi güçlendirin küçük farkları önemseyin. Geçtiğimiz yıl başardığınız
şeylerin bir listesini yapmak bu aşamada size yardımcı olabilir. unutmayın, tek başına ya da bir anda başladığınız hedeflerinizi gerçekleştirmek çok az insanın başardığı bir şey. Fiziki ve ruhsal
değişim bir anda olabilmesi biraz zor. Bunu bugünden yarına gerçekleştiremezsiniz. Bu yüzden
belli bir program belirlemeli ve bunu disiplinle ve sabırla uygulamalısınız. Kilo vermek, sağlıklı
beslenmek, spora başlamak ya da iş yerinde terfi almak istiyor olabilirsiniz, hepsi için
motivasyon, sabır ve iradeye ihtiyacınız var.

Doğru Kişilerle Ortaklık Yapın

Bazı kişiler hedefe ulaşma konusunda süreç uzayınca motivasyon konusunda zorluk
yaşayabiliyorlar. Bu grup için kendilerini motive edecek bir hedef ortağını olması başarılarını
artırabiliyor. Amacınız kilo vermek ya da spor yapmaksa eş, kardeş veya iş arkadaşı ortak bir kilo
verme programı için çok yararlı olabiliyor. Bir uzmandan destek almak ve size uygun
programların belirlenmesi de çok büyük önem taşıyor.

İlgili Yazılar

GÜZELLİK UYKUSU

Bazen uyku saatini ertelemek ve birkaç saat daha ayakta durmak kaçınılmaz olabiliyor ama araştırmalar düzenli uyku uyumanın birçok faydası olduğunu söylüyor.   Düzenli uyku uyumak gün içinde kendinizi daha iyi

Tokluk hissi veren besinler hakkında bilgiler

Sonbahara geçişte en çok konuşulan şeylerin başında diyetler geliyor. Yaz ayında kontrolü tamamen bıraktıysanız şimdi az yemeye başladığınızda doymama sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Mide hacminiz genişlediği için ufak öğünler, aç hissetmenize sebep

Probiyotikleri Önemseyin

Probiyotikler bağırsaklarımızda yaşayarak bağırsağın doğal dengesini sağlayan, vücudumuzu zararlı bakterilere karşı koruyan, bağışıklığı güçlendiren  ‘dost bakteriler’dir.   Probiyotikler, bağırsağa dost bakteriler olarak bilinseler de etkileri sadece bağırsaklarla sınırlı değildir ve

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.