Yulaf Mutlaka Hayatınızda Olmalı

photo_01012012221338_4877Günlük beslenme içinde yulaf tüketmek çoğumuzun aklınıza gelmeyebilir. Kahvaltı seçeneği olarak beslenme alışkanlığımızda yer alan geleneksel bir seçim değildir, ancak sağlığa olan faydalarını okuyunca beslenmenize eklemek isteyeceğinizi düşünüyorum. Bunun için günlük hayat uygun atıştırmalık olarak da kullanabileceğiniz yeni ürünlerin varlığı da yulaf tüketimini arttıracak diye düşünüyorum. Bu konuda Betaglucare isimli ürünü başarılı buluyorum ve denemenizi tavsiye ederim.

Yulaf en değerli tahıllardan biridir 

Yulaf, diğer tahıllara göre daha yüksek oranda çözünür posa içerir. Ayrıca demir, manganez, çinko ve E vitamini, tiamin, niasin, riboflavin, folat ve diğer B grubu vitaminlerinin iyi kaynağı kaynaklarındandır. Yulaf aynı zamanda iyi bir selenyum kaynağıdır. Selenyum, vücut için önemli bir antioksidandır, astım ve kalp hastalıklarına karşı koruyucudur, DNA tamiri ve özellikle kolon kanseri olmak üzere kanser riskini azaltır. Yulaf, magnezyum mineralinden de zengindir. Magnezyum, vücudun glukoz ve insülin salınımında görev alan 300’den fazla enzimin salınımı için gerekli, önemli bir mineraldir.

Yulafın kendi yapısında betaglukan isimli, suda çözünebilen bir lif bulunur. Yulaf betaglukan’ının, insan sağlığına üç ayrı olumlu etkisi bulunmaktadır:

Kolesterolü düşürür 

Betaglukan beslenmenize eklendiğinde midenizde çözünür ve jel oluşumu meydana gelir. Bu jel yapı, midede ve ince bağırsakta safra asidini bağlayıp dışkı yolu ile dışarı atılmasını sağlar. Bunun sonucunda karaciğer, yeniden safra asidi üretmek için kandaki kolesterolü kullanır ve böylece LDL (kötü huylu) kolesterolde ve toplam kolesterol seviyesinde düşme sağlanır. Günde 3 gram yulaf betaglukanı, düzenli olarak tüketildiğinde; kolesterolde %10’a varan düşüş sağlayabilir.

Kan şekerini düzenlemeye yardımcıdır

Betaglukan aynı zamanda diyabet üzerine de faydalı etkiye sahiptir. Tip 2 diyabetli bireylerde yulaftan zengin bir beslenmenin kan şekerini daha iyi dengelediği gözlenmiştir. Güne kan şekeri dengeleyici özelliği olan yulaf gibi bir besinle başlamak gün boyunca kan şekeri kontrolünün sağlanmasına yardım eder. Ya da piyasada bulunan yulaf kepeğinin sıkıştırılması yöntemi ile elde edilen ve her porsiyonunda 3 gram yulaf betaglukanı içeren, %100 doğal içerikli Betaglucare tercih edilebilir. Bu ürün, gün içinde atıştırmalık olarak tercih edilebileceği gibi nötr tadıyla her türlü besine de karıştırılabiliyor, yulaf sevmeyenlere çok iyi bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor. Günlük takviye ile alınan 3 gram yulaf betaglukanı ile tokluk kan şekerinde %36’ya, insülin salgısında ise %44’e varan düşüş sağlamaktadır. Ayrıca Tip 2 diyabet hastalarında da öğün sonrası kan şekerinin hızla yükselmesini engellemektedir.

Mide ve Bağırsak çalışmasını düzenler

Yulaf betaglukanı olumlu etkisini midede ve bağırsakta bal kıvamında bir jele dönüşerek gerçekleştirir. Diğer suda çözünmeyen liflerin aksine doğru miktarda alınan yüksek kaliteli betaglukan midede ve bağırsakta safra asidini bağlayan ve şeker emilimini geciktiren viskoz bir jel oluşturur. Bu olumlu etkinin yanı sıra barsak ve sindirim sistemine da yardımcıdır. Uzun süreli tokluk hissi yaratarak kilo kontrolünü de desteklemektedir.

*** Yulaf betaglukanının, faydalı etkilerini görebilmek için, kalite ve miktar önemli olduğu unutulmamalıdır. Günde 3 gram yulaf betaglukanı alımı, ideal olarak nitelendirilebilir.

İlgili Yazılar

Bitki Sterolü Kolesterolü Düşürüyor

Bitkisel steroller nedir?  Bitkisel steroller; Mısırözü yağı, zeytinyağı, soya yağı gibi bitkisel yağlar, fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar, tahıllar, kuru baklagiller, sebze ve meyvelerde doğal olarak bulunur. Araştırmalar 200

Şişmanlığın Sebebi Dijital Dünya Olabilir Mi

Eskiden medya denilince aklımıza televizyon, gazete ve dergiler gelirdi. Son yıllarda geleneksel medyanın yanına bir de sosyal medya eklendi. Bilgi ve teknoloji çağının getirisi, akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar hayatımızın

Alkali Diyet

Alkali diyet, son zamanların yükselen yıldızlarından. Birçok dergide, gazetede, sosyal medyada, internet sitelerinde alkali diyetle ilgili bazı bilgilerle mutlaka karşılaşmışsınızdır. Alkali Diyet Nedir? Alkali diyetinin arkasındaki teori; et, süt, şeker,

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap