Çocuklara Sağlıklı Atıştırmalıklar

Çocuklara Sağlıklı Atıştırmalıklar

shutterstock_50973967Akşam üzeri okuldan dönen çocuğunuzun abur cubura saldırmaması için evde sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz. Pekmezli-elmalı kek, ev cipsi ve peynirli-yumurtalı ekmek tarifleri çocuklarınız için iyi bir alternatif olabilir.

Okullar açıldıktan sonra çocuklar için en önemli iki öğünün kahvaltı ve okul dönüşündeki atıştırmalık zamanı olduğunu düşünüyorum. Okul başarısı, büyüme ve gelişimin devamı, çocuğun sağlıklı ve mutlu olmasıyla hızla salgına dönüşebilen sonbahar hastalıklarından korunmak için beslenmeye özen göstermek gerekiyor. Ailelerin bu konudaki hassasiyetinden şüphem yok çünkü bu konuda çok fazla soru geliyor ve tavsiyelerimiz ilgiyle takip ediliyor.

En önemli öğün kahvaltı

Çocuklar için en önemli öğün kahvaltı. Her sabah düzenli yapılan kahvaltının öğrenme üzerinde olumlu etkisi olduğu bilimsel araştırmalarla kanıtlandı. Sürekli olarak öğün atlama, çocuğun okul performansı ve başarısı üzerinde olumsuz etkiler bırakıyor. Sabah kahvaltısı, çocuğun daha başarılı olmasını sağlıyor. Çocuk, kendini uzun süre enerji dolu hissediyor. Kahvaltı yapan çocuklarda ileri dönemde şişmanlık görülme oranının daha az olduğunu da bir kez daha hatırlatmak isterim.

Örnek olun

Çocuklar genelde söyleneni yapmak yerine gördüğünü ve istediğini yapmayı tercih ediyor. Hatta bu konuda sizinle çok hızlı tartışmaya bile girebiliyor. Kliniğimizde ailece takip ettiğimiz pek çok anne-çocuk veya baba sohbetinde bu duruma sıklıkla şahit oluyorum. Baba kahvaltı etmiyorsa çocuk, bu durumu örnek verip kendini savunuyor ve yemek yemiyor. Çocuklarınıza davranış ve beslenme alışkanlıklarında iyi model olmayı, onlara bırakacağınız önemli bir miras olarak görmeniz gerekiyor.

Okul yemek listesini inceleyin

Çocuğunuz okulda yemek yiyorsa okuldan mönüyü isteyin. Sabah, öğle ve ara öğünlerde servis edilen çeşitleri gözden geçirin. Akşam yemeği seçimleri ve okuldan eve dönüşte hazırlayacağınız atıştırmalıkları dengelemeye çalışın. Kantinde satılan yiyecekler konusunda çocuğunuzla sohbet edin, size yediklerini anlatması en azından bir sonraki gün için beslenmede denge yaratmanız için yol gösterebilir.

YUMURTAYI UNUTMAYIN

Çocuğunuz için; büyüme ve gelişme döneminde hayvansal protein kaynağı olarak et, tavuk ve balık önemli. Her gün bu tür yemekler pişirme imkanınız yoksa mutlaka yumurta yedirin, kuru baklagilleri yoğurtla dengeleyin. Yumurta, anne sütünden sonraki en değerli protein kaynağı. Sebze ve meyveyi mevsiminde tercih edin. Her gün en az 2 su bardağı süt veya yoğurt olsun beslenmesinde. Fındık, badem ve cevizle kuru meyveler iyi ara öğün seçenekleri. Tatlı için evde kendi tariflerinizi kullanın, şeker yerine pekmez veya bal tercih edin. Her gün meyve yemesine dikkat edin.

PEKMEZLİ ELMALI KEK

* Yarım çay bardağı pekmez * Yarım çay bardağı süt * 1 adet yumurta * 1 çay bardağı kepekli un * Yarım çay bardağı iri dövülmüş ceviz * 1 tatlı kaşığı tarçın * 1 adet elma * Yarım paket kabartma tozu Hazırlanışı: Yumurtayı derin bir kapta iyice çırpın. Elma dışındaki tüm malzemeleri ekleyip karıştırın. Elmayı küp şeklinde doğradıktan sonra hamura ekleyip son kez karıştırın. Malzemeyi önceden yağlanmış bir kek kalıbına dökün. 170 derece fırında, yaklaşık 20-25 dakika, üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

EV CiPSi

* 2 yufka * 4 yemek kaşığı krem peynir * 2-3 yemek kaşığı su * 1 çay kaşığı pul biber ve kekik Hazırlanışı: Krem peyniri biraz suyla incelttikten sonra içine baharatları ekleyin. Hazırladığınız bu karışımı 2 yufkanın arasına iyice sürün. Daha sonra minik kareler halinde birbirine yapışmış yufkayı kesin ve 200 derecelik fırında 10-12 dakika fırınlayın. Cipsler hazır! Üstelik yağsız, düşük kalorili ve eve yapımı. Hem de sıcak sıcak, afiyet olsun.

DOMATESLİ-LORLU-YUMURTALI EKMEKLER

* 4 dilim tam buğday ekmeği * 1 yumurta * 50 gr. lor peyniri * 1 adet domates * Kekik * Yarım avuç maydanoz Hazırlanışı: Maydanozları ince ince kıyın. Bir kasede lor peynirini, maydanozu ve yumurtaları karıştırın. Tam buğday ekmeklerinin üzerine bu karışımı sürün. Üzerine dilimlenmiş domatesleri koyup biraz kekik ekleyin. 180 derecelik fırında pişirmeye bırakın. Afiyet olsun.

İlgili Yazılar

Sıcaklarda Nasıl Beslenilmeli?

Sıcak havalarda aşırı yağlı ve şekerli yiyecekler yerine su, vitamin ve mineral içeriği yüksek meyve, sebze ve tam tahıllara dayalı bir beslenme şekli daha uygundur. Akdeniz diyeti bunun için en

Teknoloji Beslenmeyi Nasıl Etkiliyor?

Yaşadığımız çağa artık “Teknoloji Çağı” deniliyor. Akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar hayatımızın eksilmez bir parçası haline geldi. Okulda, işte, evde vs. hemen her yerde teknolojiyi kullanıyoruz. Sosyal hayatın da ayrılmaz

2010 Diyet Günlüğü Çıktı

Bir yıl çabucak geçti ve sizin için yeni bir günlük daha hazırladım. Günlüğümüzün yayını 4. yılına girdi. Daha önce de kullandıysanız, size yine elinizdeki bu günlük vasıtası ile seslenme fırsatı

4 Yorum

  1. nbas
    Haziran 21, 08:33 Reply

    Merhaba Dilara Hanım,

    oğlum 9,5 yaşında ve şu an 55 kg abur cubur ve yemek yemek konusunda uğraşmama karşın maalesef günden güne kilo problemimiz daha da artıyor. sokakta çocukların alay konusu oluyor v sokağa çıkmak istemiyor tek arkadaşı neredeyse okullarda kapandığı için bilgisayarı oldu. Bu durum tabiki benide çok üzüyor lütfen ne yapmam gerekir yardımcı olurmusunuz

    •   
      Temmuz 01, 14:58 Reply

      Merhaba Neşe hanaım,

      Çocukların sağlıklı büyüme ve gelişmesi için protein, vitamin ve mineraller ile yaklaşık 50 ye yakın besin öğesinin doğru miktarda alması gerekir.. Çocuğunuza masada yemek yerken yardım edebilir, ona örnek olabilirsiniz. Ancak zorla yemek yedirmeye çalışmayın. Artık bebek olmamasına rağmen, henüz sizin yediklerinizi yiyecek kadar büyümemiştir. Size oranla daha küçük porsiyonlarla doyar. Bu nedenle, daha sık acıkır. Yemek yemeyi onun için daha eğlenceli hale getirin. Yemeği bir ceza veya ödül olarak kesinlikle kullanmayın. İhtiyacı olan temel 5 besin grubunda (süt grubu, et grubu, sebze-meyve grubu, ekmek grubu) yeterli olarak almasını sağlayın. http://www.dilarakocak.com.tr/cocuklar-icin-beslenme-stratejileri/ linkine tıklayarak çocuğunuza sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırma stratejilerini inceleyebilirsiniz.

      Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.

  2. ayse
    Ekim 13, 02:42 Reply

    merhaba kizim 3 yasinda krese gidiyor ve ogle yemegini ewden goturuyor ama ben onun icin neler hazirlayacami bilmiyorum kizim cok iyi yemek yiyenlerden deil bana alternatifler sunar misiniz?

    •   
      Ekim 29, 10:08 Reply

      Merhaba Ayşe hanım,

      Kızınızın sağlıklı ve yeterli bir şekilde beslenmesi çok önemlidir. Çocukların sağlıklı büyüme ve gelişmesi için protein, vitamin ve mineraller ile yaklaşık 50 ye yakın besin öğesinin doğru miktarda alması gerekir. Çocuğunuza masada yemek yerken yardım edebilir, ona örnek olabilirsiniz. Ancak zorla yemek yedirmeye çalışmayın. Artık bebek olmamasına rağmen, henüz sizin yediklerinizi yiyecek kadar büyümemiştir. Size oranla daha küçük porsiyonlarla doyar. Bu nedenle, daha sık acıkır. Yemek yemeyi onun için daha eğlenceli hale getirin. Yemeği bir ceza veya ödül olarak kesinlikle kullanmayın. İhtiyacı olan temel 5 besin grubunda (süt grubu, et grubu, sebze-meyve grubu, ekmek grubu) yeterli olarak almasını sağlayın.
      Bu besinleri yeterli alabilmesi için size önerim;

      *Kızınızın öğünleri planlaması ve yemekleri hazırlaması için fırsat verin.
      *Favori yemeklerine sebzeler ekleyebilirsiniz.
      *Çorbalara sebze veya fasulye ekleyerek zenginleştirebilirsiniz.
      *Çiğ sebzeleri de yemeleri için alıştırabilirsiniz.

      Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.