Dilara Koçak ile İyi Yaşam

Dilara Koçak ile İyi Yaşam

iyiyasamSatin-al“Sözler kaybolabilir, unutulabilir ama yazılı bir eser ortaya koymak hem büyük bir hizmettir, hem de daha geniş kitlelerin sağlıklı beslenmesine yardım eder.Dilara Koçak’ın yazdığı kitabı okumanızı hararetle tavsiye ederim.”
Rahmi M. KOÇ

“Ben Dilara Hanım’dan çok şey öğrendim. Sizlerin de bu kitaptan çok şey öğreneceğinize eminim.”
Aydın DOĞAN

“Sağlıklı bir yaşam için Dilara Koçak’ı bütün  dostlarıma tavsiye ediyorum. Sizi, sizden daha iyi tanıyan, ikna eden, alışkanlıklarınızdan vazgeçiren bir diyetisyen.”
İnan KIRAÇ

“Ben ona hep ‘vicdanım’ diye hitap ederim… Zira tam da aklımdan şeytana uyup tıka basa yemek geçtiği zaman arar telefonla.”
Cem BOYNER

“Dilara Koçak genç, pırıl pırıl, başarılı, çalışkan kişiliğiyle beslenme kültürümüzü yeniden şekillendiren ve sağlıklı yaşamın sırlarını bizlere veren bir sağlık perisidir.”
Leyla ALATON

Diyet listesine bağımlı olmak sağlıklı beslenmek demek değildir,
önemli olan beslenmeyi öğrenmektir.
Bu nedenle öncelikle kişinin kendini tanıması, beslenme biliminin
temel ilkelerini öğrenmesi gerekir.
Her birey için özel bir beslenme çözümü ve tipi mutlaka vardır.
Dilara Koçak “İyi Yaşam”da herkesin kendi beslenme biçimini
yönetebilmesi için gerekli bilgileri bizimle paylaşıyor.

Kitap 8 bölümden oluşuyor:
1. bölümde insanın enerji kaynakları (karbonhidratlar, proteinler,
yağlar, vitaminler, mineraller) irdeleniyor.
2. bölümde “Neden yemek yeriz?” sorusuna cevap aranıyor.
Yeme krizi nasıl başlar? Neden yemek yeriz? Sık tartılmak problem
mi? Bu sorular kendinizi daha iyi tanımanızı sağlıyor.
3. bölüm hamileyken, emzirirken, ergenlikteyken, menopozdayken
vb nasıl beslenilmesi gerektiğini vurgulayan “Siz ne yemelisiniz?”
adını taşıyor. Okul çocukları, kilo almak isteyenler, 0 -1 yaş beslenmesi
gibi hayatın her dönemi düşünülmüş.
4. bölüm “Mükemmel diyet var mıdır?” sorusuna cevap arıyor.
Bu bölümde dünyada en çok uygulanan diyetler ele alınıyor.
5. bölüm “Zayıflarken” insanların neden kilo aldıklarını anlatan,
besin gruplarını, porsiyon ölçülerini ve çeşitli tüyoları içeriyor.
6. bölüm özel günlerde (evlilik hazırlığı, ramazan, bayram, yeni yıl,
sonbahara girerken, kış depresyonu, bahar yorgunluğu, yaza geçiş)
nasıl sağlıklı anlatılıyor.
7. bölüm gıdaları büyüteç altına alıyor, iyi veya kötü besin var mıdır
sorusuna cevap arıyor. Bu bölümde besinler detaylı olarak okura sunuluyor,
çay, alkol, su makarna et, tavuk, balık ayrı ayrı inceleniyor
mevsimine göre hangi sebzenin yenmesi gerektiği anlatılıyor.
8. bölüm iyi yaşamı hedeflemek için yapılması gerekenleri anlatıyor.
Kanser, sigara, kolesterol egzersiz market alışverişi için tüyolar var.
Dilara Koçak sağlığın markette başladığını söylüyor. Mutlaka etiketleri
okumanın gerekliliği, katkı maddelerini tanımamız, pişirme
ve saklama yöntemlerini bilmemiz gerektiği vurgulanıyor.

“İyi Yaşam” hazırlanırken yeni araştırmalar ve beslenme biliminin
yeni tavsiyeleri titizlikle incelenmiştir.
Kitapta 99 farkı konuda araştırma özeti ve ipucu bulacaksınız.
Kitap günlük hayata uygun pratik bilgileri kolay ve anlaşılır
bir dil ile anlatıyor.
Uzman Diyetisyen Dilara Koçak birçok ünlü isim ve iş adamına da
beslenme danışmanlığı yapıyor.

KİTAPTAN :
“Eğlenceli TV programları şişmanlatıyor,
Yorgunluk gece geç saatte gereksiz yemek yemenin sebebi olabiliyor.
Genç yaşta anksiyete veya depresyon geçiren kadının şişman olma riski
daha fazla ama erkekler çok etkilenmiyor.
Sık tartılan bireylerde yeme bozukluğu gelişebiliyor.
Anne sütü ile beslenen bebeklerde obezite gelişme riski daha düşük.
Annenin yeme takıntısı çocuğu etkileyebiliyor.
Erkekler evliliğin ilk yıllarına dikkat etmeli kilo alma açısından riskli
kadınlar ise menopoz dönemi ve hamilelik dönemine dikkat etmeli
Haftada 2 kez veya daha fazla baklagil tüketenlerde kanser görülme
sıklığı % 24 azalıyor.
Çikolata zihinsel performansı olumlu yönde etkileyebiliyor.
Anne ve baba şişman değilse çocuğun şişman olma riski % 10.
Günde bir kez bile salata yemek koruyucu olabiliyor.
Alkolü çok içenler en kötü beslenme alışkanlığına sahip olabiliyorlar
Omega 3 antidepresan gibi etki yapıyor.
Egzersiz öncesi şekerli besin tüketmek yağ yakımına engel olabiliyor.
Sigarayı bırakanların tad alma duyuları artıyor bu da daha fazla yemeye
sebep olabiliyor.”

İlgili Yazılar

2012 Çanta Koçunuz Çıktı!

İyi Yaşam Günlüğü, 6 yaşında! İlk defa kullanıyorsanız, sizde aramıza hoş geldiniz… İyi Yaşam Günlüğünüz, 2012 yılı boyunca size her gün rehberlik etmeyi, merak ettiğiniz bir besinin kalorisini veya bazı

Afiyetle Diyet Genişletilmiş Baskı

2009 yılında ilk baskısı yayımlanan Afiyetle Diyet kitabı genişletilmiş yeni baskısı ile alfa yayın evi tarafından yeniden okuyucularla buluştu. Neden diyetten vazgeçiliyor? Diyete nasıl hazırlanılmalı? Diyette başarının yolları Beslenmenin iyiliğine

6 Yorum

  1. cyln
    Aralık 06, 21:40 Reply

    merhaba ben 25 yasında seker hastası tıp 2 artı kolestorol + troıd nodulu buyumeye devam eden ve proteın kaçagı olan bı rıyım.. defalarca dıyetısyene gttm endokrın uzmanına gttm ne ye kıme gttysem olmadı ne yapacagmı sasırdm ve artk korkuyorum bu hastalıkların yan etkılerınden …ve daha ben evlı dıılım vecocugum bıle yok en kotusude bu ve belkıde ılerıde bu hastalıklar yuzunden evlat sahbı bıle olamıyacagm .. ne yapmalıyım sımdıden tesekkurler boy 159 kılo 99 ..

    •   
      Aralık 11, 21:19 Reply

      Ceylan Hanım Merhaba,

      Diyabet tedavisinde endokrinolog uzmanı kontrolünde bir beslenme uzmanının
      hazırladığı diyet programının uygulanması esastır.Diyabet hastalarının genel beslenmesi ile ilgili önerilerimize http://www.dilarakocak.com.tr/diyabette-beslenme/ linkinden ulaşabilirsiniz. Kalıcı kilo kaybı için ilaçlarınızı düzenli kullanarak dengeli beslenme ve fiziksel olarak aktif olmak önemlidir. Hareketli bir yaşam kilo vermenin ötesinde kolesterol ve sağlığınız için de son derece faydalıdır. Spor yapmaya zamanınız yoksa günlük yaşam aktivitelerini arttırmayı deneyebilirsiniz. Size yardımcı olabileceğini düşündüğüm kolay kilo verme önerilerimizİ http://www.dilarakocak.com.tr/kolay-kilo-vermek-icin/ linkinden inceleyebilirsiniz.

      Sağlıklı ve mutlu günler dileriz…

  2. alper
    Mayıs 18, 17:05 Reply

    Merhaba reflu problemim var 2ayda sporla 14kg verdim… 6ayda bu kiloyu geri aldim… Boyum 183 kg 94 yasim 33… Aslinda iradeliyim… Duzgun bi programi uygulayabilirim… Amacim 80kg olmak… Napmaliyim?

    •   
      Mayıs 26, 14:39 Reply

      Merhaba Alper bey,

      Kalıcı kilo kaybı için dengeli beslenme ve fiziksel olarak aktif olmak önemlidir. Hareketli bir yaşam kilo vermenin ötesinde sağlığınız için de son derece faydalıdır. Spor yapmaya zamanınız yoksa günlük yaşam aktivitelerini arttırmayı deneyebilirsiniz. Size yardımcı olabileceğini düşündüğüm kolay kilo verme önerilerimize http://www.dilarakocak.com.tr/kolay-kilo-vermek-icin/ linkinden ulaşabilirsiniz.
      Ayrıca Afiyetle Diyet kitabımı edinerek içerisindeki diyetlerden faydalanabilirsiniz.

      Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.

  3. isimsiz
    Temmuz 28, 20:55 Reply

    15 yaşında 1.70 boyunda 97 kiloyum acil yardıma muhtacım bol bol su tüketiyorum her yıl 10 kilo alıyorum lise 2 başlıcam.ve kilo vermek istiyorum dışarı çıkamıyorum evde koşu bandım var yardıma ihtiyacım var lütfen yardım edin n bana

    •   
      Ağustos 05, 15:45 Reply

      Merhaba ,

      Büyüme ve gelişme aşamasında bireyler için dengeli beslenme ve hareketli bir yaşam daha sağlıklı bir çözüm olur. Boy uzaması, kemik gelişimi, sağlıklı bir cilt, bu yaşlarda beslenme ile yakından ilgilidir. Yapılan yanlış diyetler metabolizmada kalıcı hasar yaratabilir. Bir beslenme uzmanında kişiye özel öneriler alınması daha doğru olur. Ergenlik dönemi genel beslenme önerileri ile ilgili http://www.dilarakocak.com.tr/gencler-icin-saglikli-beslenme-onerileri/ linki yardımcı olabilir.

      Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.

Yorum Yap