Omega 3

Omega 3

Yağlar vücudumuzun ihtiyaç duyduğu temel besin gruplarından biri. Ayrıca besin grupları içinde en fazla enerjiyi yağlardan elde ediyoruz. Yağların da birçok çeşidi ve çeşidine göre farklı faydaları var. Son zamanlarda en çok konuşulan yağlardan biri de balık yağı yani omega-3 yağ asidi. Peki omega-3 nedir? Söylendiği gibi faydaları var mıdır? Diyetteki kullanım yeri nedir?

           3 Maddeyle Omege-3 Nedir?

  1. Omega-3 vücut tarafından üretilemeyen ve dışarıdan yiyeceklerle alınması son derece önemli doymamış yağ asitlerinden biridir.
  2. Kendi içinde de EPA ve DHA olarak ikiye ayrılmaktadır.
  3. Bu yağlar farklı yapıda olan, çoklu doymamış yağ asitleridir.

          8 Maddeyle “Neden Önemli?”

  1. Yapılan araştırmalarla omega-3 tüketiminin, kalp hastalıkları riskini azalttığı kanıtlanmıştır
  2. Depresyon tedavisinde olumlu etkiye sahiptir.
  3. Gebelikte kullanılması durumunda bebeğin beyin ve göz gelişimine katkıda bulunur.
  4. Daha genç bir cilt ve parlak saçlar için omega-3 tüketimi önemlidir.
  5. Alzheimer hastalığının önlenmesine yardımcı olur.
  6. Çocukların ve yetişkinlerin de beyin ve göz sağlığı için son derece önemlidir.
  7. Diyabet hastalığının önlenmesinde ve yönetiminde faydalıdır.
  8. Karaciğer sağlığında pek çok olumlu etkiye sahiptir.

 

Omega-3 Bakımından Zengin Besinler

Özellikle soğuk sularda yaşayan uskumru, ton, somon, sardalye gibi yağlı balıklar ile gölde yaşayan alabalıklarda omega-3 bulunur. Deniz ürünlerinin tümü, kırmızı et ve tavuktan daha az düzeyde yağ ve doymuş yağ içerdikleri için sağlık için daha yararlıdır. Dolayısıyla düzenli olarak balık tüketmek kan kolesterol seviyelerini düşürmeye de yardımcı olur. Ceviz ve semizotu da omega-3 için iyi bir kaynaktır.

Omega-3 açısından zengin salata: 

250 gr semizotu, 1 domates, 1 adet kırmızıbiber, maydanoz, dereotu, nane, ton balığı, 1 TK zeytinyağı, 1 TK keten tohumu, limon, 3 tam ceviz

  • Semizotları iyice temizlenip ayıklandıktan sonra bir kaba alınır. Domates ve salatalık

doğranır. Yeşillikler doğranır, hepsi bir kapta karıştırılır. Zeytinyağı ve limon-sirke ilavesi yapılır. Üzerine yağı süzülmüş ton balığı eklenip, keten tohumu ve ufalanmış cevizler ilave edilip, servis edilir.

 

İlgili Yazılar

Seyahate Çıkarken Bağırsak Sağlığını İhmal Etmeyin

Seyahatler çoğu zaman yeme düzenimizin değişmesi anlamına gelir. Yolculuk sırasında paketli yiyecekleri tüketmek, sıvı tüketiminin azalması, seyahat ettiğimiz bölgelerde yeme düzeninin ve besin çeşitliliğin farklı olması sindirim sorunlarına yol açabilir.

KİLO VERMENİZ DURDUYSA VEYA YAVAŞLADIYSA NE YAPMALISINIZ?

Diyet programlarına başlanılan ilk günlerde hızla kilo verebilirsiniz, metabolizma hızınıza ve verdiğiniz kiloya göre bu hız bir süre daha devam edebilir. Kilo verme bir süreden sonra yavaşlar hatta bazı durumlarda

Açken Sinirli Misiniz?

Sürekli tatlı yeme ihtiyacı, açlık halinde konsantrasyon güçlüğü, sinirlilik, yemekten 3 -4 saat sonra anormal acıkma ve tatlı isteği gibi şikayetler “Reaktif Hipoglisemi” tehdidi altında olduğunuzun habercisi olabilir. Hatta fazla

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.