Son yıllarda besin takviyeleri konusunda yelpaze oldukça genişledi. Yağ yakan, enerjiyi artıran, spor sonrası toparlanmayı hızlandıran, tok tutan, zayıflatan veya detoksa yardımcı olan…. L karnitin genellikle kilo vermek isteyen veya spor yapan bireyler için ‘yağ yakıcı’ olarak tanımlanan bir besin takviyesi. Peki gerçekler neler ve L-karnitin yağ yakar mı?

L karnitin’in vücutta yağ asitlerinin enerji için kullanıldıkları mitokondriye taşınmasına yardımcı olur ve enerji üretimini destekler. Lisin ve metiyonin amino asitlerinden L-karnitin üretilebilir. Vücudun yeterli miktarda üretmesi için ayrıca bol miktarda C vitamini alınması gerekir. Vücudunuzda üretilen L-karnitine ek olarak,diyetle L-karnitin almak mümkün. Et, balık, kümes hayvanları ve süt gibi hayvansal kaynaklı besinler L karnitin’in en iyi kaynaklarındandır. University of Maryland Medical Center (UMMC), oral yolla karnitinin yağ kütlesini azaltıp, kas kütlesini arttırdığını ve bazı bireylerde kilo kaybına katkı sağlarken yorgunluğu da azalttığını söylüyor. Fakat National Institue of Health’e göre 28 gün boyunca günde  2-6 gram  l-carnitin takviyesinin bile egzersiz performansını artırdığına dair kanıt yoktur.

Dikkat, sadece L karnitin için değil, diğer bir çok sporcu takviyesi için bireysel ihtiyaçların çok önemli olduğunu unutmayın. Bu tarzdaki takviyelerin, bireysel ihtiyaçlar ve genel sağlık durumunuz göz önünde bulundurularak hekim ve sporcu eğitmeni kontrolünde kullanılması en doğru olanıdır.