22Yemek yendikten sonra yenilen yiyeceklerin mideden, yemek borusuna ve ağza geri gelmesidir. Özellikle yemek borusunun altındaki mide geçişinde bulunan kapının çalışma bozukluğundan kaynaklanır. Buna ek olarak midenin boşalımının iyi olmaması veya mide çıkışında, midenin boşalmasını engelleyecek bir daralma olması reflüye neden olur.

Kilolu bireylerde karın dışı ve içindeki yağ kütlesinin mideye baskı yapması sonucu mide içi basınç artar ve yiyeceklerin geriye doğru kaçışı daha fazla söz konusu olur.

 

Reflüsü olan bir bireyin dikkat etmesi gerekenler:

  • Protein içeriği yüksek yağ içeriği düşük bir diyet uygulanmalıdır.
  • Alt özafagus sfinkter basıncını düşürdüğü için sigara içilmemelidir.
  • Koyu çay, kahve, çikolata, sarımsak, soğan, nane gibi besinler tüketilmemelidir.
  • Az az sık sık beslenilmeli, bir anda fazla yemek yemekten veya uzun süre aç kalmaktan kaçınılmalıdır.
  • Yemek yerken sıvı alımı azaltılmalı, sıvı öğün aralarında alınmalıdır.
  • Çok sıcak veya çok soğuk besinler tüketilmemelidir.
  • Kaymak, krema, mayonez, tereyağı, margarin gibi yağlı besinlerden kaçınılmalıdır.
  • Acı baharatlar, karbonatlı içecekler, domates, turunçgiller, alkol ve kafein içeren besinlerin tüketimi en aza indirilmelidir.

Günlük hayat ile ilgili önlemler:

  • Yemeklerden sonra en az 2-3 saat boyunca kesinlikle uzanmamak, yatmamak gereklidir.
  • Yatağın başucunu 15 cm kadar yukarı kaldırılıp uygun pozisyon alınabilir.
  • Dar kemerler ya da beli daraltıcı korse ve benzeri giysilerden kaçılmalıdır.
  • Sakız çiğnemekten kaçınılmalıdır. Sakız çiğnerken yutulan hava geğirmeye ve daha fazla reflüye neden olabilir.
  • Aynı zamanda sakız çiğnemenin salya miktarını artırarak olumlu etkisi olabileceği de bilinmelidir.