BAKLAGİLLER ZAYIFLAMAYA YARDIMCI OLUYOR

BAKLAGİLLER ZAYIFLAMAYA YARDIMCI OLUYOR

Kuru baklagillerin kilo kaybına yardımcı olduğunu biliyor muydunuz? Peki haftada kaç gün baklagil  tüketiyorsunuz?

 

Konu kilo verme ve zayıflama olunca hep popüler besinler konuşuluyor ama bu konuda geleneksel besinlerin de hakkını yememek lazım. İşte tam bu noktada kuru baklagillerin kilo kaybına etkileriyle ilgili okuduğum araştırmaları sizinle paylaşmak istedim;

American Journal Of Clinical Nutrition’da yayımlanan bir çalışmaya göre günde 1 porsiyon bezelye, fasulye, nohut veya mercimek gibi kuru baklagil tüketimi kilo kaybına yardımcı olabilir.

21 klinik çalışmanın meta analizine göre; 940 yetişkin kadın ve erkek her gün beslenmelerine 1 porsiyon baklagil ilave ediyorlar. Diyetlerinde diğer besinleri azaltmak için başka hiçbir çaba harcamadan 6 hafta sonunda ortalama 340 gram kilo kaybediyorlar. Bu rakam ilk bakışta küçük görünebilir ama senede yaklaşık 3 kiloya denk geliyor.

Bir başka çalışma da baklagil tüketenlerin bir sonraki öğünde daha az kalori aldığını ortaya koyuyor. Geçtiğimiz yıl Journal Food& Nutrition ‘da yayımlanan, Kopenhag Üniversitesi Beslenme, Egzersiz ve Spor bölümünün son yaptığı bir araştırmaya göre bezelye, fasulye gibi kuru baklagillerden yapılan yemekleri tüketenler, et yemeği tüketenlere göre bir sonraki öğünlerinde %12 daha az kalori alıyor.

Tok Tutuyor

Geçtiğimiz yıllarda yapılan bir çalışmaya göre günde 1 porsiyon baklagil tüketimi tokluk hissini artırıyor, kilo kaybını ve kilo yönetimini kolaylaştırıyor. 122 kişinin katıldığı 9 klinik çalışmanın meta analizi sonucunda günde 160 gram baklagil tüketenler, tüketmeyenlerle karşılaştırıldığında tokluk hissinin %31 daha fazla hissedildiği bulunmuş.

Baklagilleri Daha Kolay Tüketebilmen İçin Birkaç Öneri

Baklagil denince aklına ilk olarak kuru fasulye, pilav ve turu üçlüsü geliyor olabilir ama bu konuda hayal gücünü kullanarak farklı alternatifler yaratmak mümkün.

  • Salatalarınıza haşlanmış nohut veya mercimek ilave edebilirsiniz
  • Kuru baklagilleri blenderdan geçirip köftelerin içine koyabilirsiniz
  • Nohutla fırında falafel yapabilir ve salatalarınıza ekleyebilirsiniz
  • Ara öğünlerde çiğ sebzelerle humus tüketebilirsiniz
  • Çorbalarının içine ekleyebilirsiniz
  • Hayal etmesi biraz zor biliyorum ama kurubaklagilleri tatlılarda bile kullanabilirsiniz. Eğer kuru baklagillerle tatlı mı olur diyorsanız youtube kanalımdaki Kurufasulyeli kurabiye tarifini denemenizi tavsiye ederim. Eminim hem siz çok seveceksiniz hem de çocuklar bu tarife bayılacak.

İlgili Yazılar

Uykuya geçişi kolaylaştıran besinler

Belki sizi şaşırtabilir ama yedikleriniz uykunuzu oldukça fazla etkiler, doğru besinleri seçerek iyi bir uykuya dalabilirsiniz. Sizde uykunuzdan sık sık uyanıyorsanız veya akşam yediğiniz yemekten dolayı hazımsızlık çektiğiniz için rahat

Sağlık Markette Başlar

Marketlerde çeşit çeşit rengarenk ürünler sepetinize girmeyi bekler. Peki rengarenk yiyecek ve içecek reyonlarındaki bu ürünlerle ilgili bilgileri öğrenmek için ne yapmalı ??? Cevap : Etiketleri okumalı… Sağlıklı Beslenmek kaliteyi

Kilonuzu Kahvaltıyla Koruyun

Gece geç saatte yemek yemek ve kahvaltıyı atlamak, bilinenin aksine kiloyu dengelemez. Uyandığınızda tok olsanız bile bir şey atıştırmak, metabolizmayı harekete geçirerek vücudu çalıştırır Kahvaltı, günün en önemli öğünü. Özellikle

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap