Son Kilolar Neden Zor Gider?

Son Kilolar Neden Zor Gider?

Dirençli kilolar, çoğumuzun deyimiyle ‘inatçı kilolar’ moralinizi bozabilir. İstikrarlı bir şekilde hedeflediğiniz kilonun büyük bir kısmını verdiniz ama son birkaç kilo gitmiyor, ne yaparsanız yapın hep ordaymış gibi… Tartılarla kavga etmeyin, gelin inatçı kilo nedir, nasıl gider birlikte inceleyelim. 

Kilo vermeye karar verip başarılı bir şekilde 10 kg verdiniz, hedefinize sadece 2 kg kaldı yani 61 kg ağırlığındasınız ve 59 kg olmak istiyorsunuz. Diyeti dikkatlice takip ediyor, her sabah heyecanla tartıya bakıyor ama bir türlü 59 kilogramı göremiyorsunuz. Bazı kilolar özellikle dirençlidir. Her bireyin direnç gösteren bir vücut ağırlığı olabilir.

“Gerçekten dikkatli şekilde yiyorum, ama ne yazık ki şu 2 kilogramı kaybedemiyorum. Sanırım akşamları çok fazla meyve yiyorum, ama akşamları tek eğlencem TV karşısında bir şeyler yemek!” dediğinizi duyar gibi oluyorum. Haksız sayılmazsınız aslında.

Ancak şu son 2-3 kiloyu vermeniz konusunda bazı engeller ve düzeltmeniz gerekenler olabilir:

Daha hafif olmanız için daha az kalori almanız gerekir

Kilo kaybetme hızı, hedef kilonuza yaklaştıkça azalabilir, çünkü sizin küçük bedeninizi korumak için daha az kalori harcamanız gerekir.  Kaybedilen her kilo vücut yüzeyinizde azalma harcadığınız kalorinin de azalması anlamına geliyor. Bu sebeple vücut ağırlığınız az aldıkça ihtiyaç duyduğunuz kalori de azalır. 70 kg iken yediğiniz besinleri aynı miktarda 62 kg iken yerseniz kilo veremezsiniz veya tekrar kilo alabilirsiniz.

Motivasyonunuzu Kaybetmeyin
Diyetin başında insanlar genellikle çok daha disiplinli olurlar. Çevreden gelen yemek teklifi ve ısrarlara kulak asmazlar. 8 -9 kilo verdikten sonra etraftan gelen iltifatlar, “çok zayıflamışsın artık yeter” övgüleri kişiyi yoldan çıkarabilir ve her gün 50 – 60 kalorilik küçük kaçamak haftada 400-500 kalori ayda 2000 kalori fazla yemek haline dönüşür bu da son kiloların daha zor gitmesine sebep olabilir.

Yeni bir şey deneyin 
Eğer hep aynı programın içindeyseniz, belki farklı bir beslenme şekli veya öğün saatlerinde değişiklik yapmayı akşam mümkün olduğunca erken yemeyi deneyebilirsiniz. Hareketinizi arttırmak bu tür durumlar en hızlı cevap veren yoldur.

Daha fazla sebze ekleyin 
Öğünlerde bol bol çiğ sebze tüketin böylece kalori alımınız doğal olarak azalır. Kabak, Domates, Lahana, Salatalık, Taze biber , Karnabahar Kuşkonmaz, Marul, Semizotu sınırsızca yiyebileceğiniz sebzeler arasındadır. 

Bedeninizi Dinlendirin

Concept image of a woman on a diet, eating a measuring tape, isolated on white

Eğer 3 aydan daha uzun bir süredir diyet yapıyorsanız programa bir süre ara verin, kilo koruma programına geçin aynı kiloyu 1 – 2 ay korumayı deneyin. Koruma döneminde farklı besinler tüketin. Tekrar diyete başladığınızda sorun oluşturan son 2 -3 kiloyu daha rahat verebilirsiniz.

Dirençli kilolarda moralinizi bozmayın

Daha önce de kilo alıp verdiyseniz bedeniniz önceki kilolarınıza sadakat gösterme eğiliminde olur. Uzun süre kaldığınız bir kilo diyetin tam orta dönemine denk gelip kilo verme hızınızı oldukça yavaşlatabilir. Böyle bir durumda sabırlı olmak ve hareketi arttırarak negatif enerji dengesine yardımcı olmak en doğru yoldur. Kendinizi aç bırakmak kesinlikle çözüm değildir. Üstelik siz aç kaldıkça metabolik hızınız yavaşlar ve daha sonra kilo alma riski doğar.

Son İpucu

Vicdan Çorbası, Yağ Yakan Lahana Çorbası ve Yağ Yakan Yoğurt farklı seçenekler olarak, herhangi bir sağlık probleminiz yoksa, duraksayan kilo verme sürecinizin tekrar harekete geçmesine ve dirençli kiloların gitmesine yardımcı olabilir. 

İlgili Yazılar

10 Maddede D Vitamini

D Vitamini Hormon mu Vitamin mi? Hormon mu vitamin mi tartışması hala devam ediyor.  Aslında biz vitamin olarak kabul etsek de vücutta sentezlenebilmesi ve kandaki seviyesine göre sentezinin azalıp artması

Bölgesel Zayıflama

Kilo vermek kadar bölgesel zayıflama da birçok kişi tarafından merak edilen bir konu. Göbeğimi nasıl eritirim, basenlerimdeki fazlalıklardan nasıl kurtulurum? Biz beslenme ve diyet uzmanlarının en çok duyduğu sorular arasında.

Ramazanda Kilo Almamak İçin

Ramazanda genel olarak toplam öğün sayısı sınırlanır ancak buna karşın öğünlerdeki yiyecek çeşidi daha fazla olabilir. Ramazanda ideal beslenme öğün sıklığının normal hayata yakın şekilde uygulanması ile sağlanabilir. Oruç tutan

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap