2018 İyi Yaşam Trendleri

2018 İyi Yaşam Trendleri

İyi Yaşam, sadece sağlıklı beslenmek değil, hayatı tüm yönleriyle 360 derece ele alarak bedensel ve ruhsal iyilik hali. Her yıl alışkanlıklarımız biraz daha değişiyor, yeni besinlerle tanışıyoruz, bazı besinleri unutuyor veya her zaman hayatımızda olanları daha fazla önemsemeye başlıyoruz. 2018 yılında trend olacak besinleri ve başlıkları birlikte inceleyelim istedim:

1. 2018 Nohut’un Yılı Olacak – Humus Severler Buraya

Baklagiller -özellikle de nohut ve mercimek- 2018 yılında daha çok konuşulacak. Nohut ve nohut unu ile verilen tarifler artacak.  Fasulye de revaçta olacak. Baklagil unları ve bu unlarla yapılan tarifleri de sıklıkla göreceğiz.

(Çikolatalı Humus tarifime ve diğer nohutlu tariflerime ulaşmak için tıklayın!)

2. 2018’de Veganlık Artıyor – Doğala Dönüş Hızlanıyor

Son yıllarda doğaya ve doğala dönüş en popüler konulardan. Kozmetikten tekstile, günlük hayatımızın her noktasında hayvanlara ve doğaya farkındalık artıyor. Vegan bireylerin deri çanta, ipek kıyafet seçimlerini kullanmaması bu trendin çok konuşuluyor olması gençleri etkisi altına alıyor diye düşünüyorum.

3. Sağlıkta Teknoloji Devri

Teknoloji birçok noktada hayatımızın içine kadar girdi. Sağlık da bunlardan biri. Akıllı saatler ve iyi yaşamı destekleyen birçok mobil uygulama ile teknoloji bizi şaşırtmaya devam edecek gibi duruyor. Giyilebilir teknolojilerde artık çok daha farklı şeyler duyacağız, koluna taktığın bir saat ile uyku kaliten, hatta topa vuruş hızın bile hesaplanabilecek.

(Teknoloji Beslenmeyi Nasıl Etkiliyor?)

4. Smoothieler, Yükseliş Devrinde 

Smoothie’ler son yılların en çok konuşulan içeceklerinden. Bu yıl ise bolca sağlıklı alternatiflerle karşımıza çıkacaklar. Sağlığı geliştirici ve hastalıklara karşı koruyucu besinlerle hazırlanmış, bağışıklık sistemini güçlendiren ve ödem atmaya yardımcı olan içecekleri sık sık göreceğiz. Alkolsüz kokteyller ve aromalı sular da geliyor. Lavanta kokteyli veya elmalı alkolsüz şampanya gibi isimler duyarsan, şaşırma.

(Ödem Atan Smoothie tarifime ulaşmak için tıklayın!)

5. Adımları Saymaya Başlayın, Kalori Saymayı Bırakıyoruz

Bu yıl hareketin ve egzersizin öneminin daha çok vurgulandığı, aldığımızdan çok yaktığımız kalorilere odaklandığımız bir yıl olacak. En az 10 bin adım atmak hedefi ise çok daha yaygınlaşacak. Ben artık “kalori saymayı bırak adımlarına bak” diyorum. Bu konuya 2018 İyi Yaşam Günlüğü’nde detaylıca yer verdim.

(Satın Almak İçin Tıklayın)

6. Sofralarımızda Siyah Hakimiyeti

Geçtiğimiz ay Gıda Fütüroloğu Morgain Gaye ile yaptığım sohbet sonucunda, önümüzdeki yıl gıda dünyasında siyahın hakim olabileceğini söyleyebilirim. Karşımıza siyah susam, çörek otu, mürekkep balığı kullanılmış noodle ve spagettiler; kakao oranı yüksek siyah latte veya çikolatalı humus çıkabilir.

(Diyet Çikolatalı Humus tarifime ulaşmak için tıklayın!)

7. Sürdürülebilir Beslenme

Sürdürülebilir beslenme de doğaya dönüşle paralel olarak bu yıl popüler konular arasında yer alacak. Bir kilo et ile bir kilo sebzenin doğaya maliyeti maalesef aynı değil. Aşırı et ile beslenmenin karbon ayak izi ve su maliyeti, sebze ile beslenmeye göre çok yüksek. Öğle yemeğinde verdiğin sipariş, Afrika’da bir çocuğun susuz ve aç kalmasına kadar dalga etkisi yapıyor.

8. Bağırsaklarımızın En Büyük Dostu: Probiyotikler

Probiyotik en popüler konulardan biri hâline geldi ve hakkında yapılan araştırmaların sayısına her gün bir yenisi ekleniyor. Tabii ki bu yıl da karşımıza çıkacaklar. Yeni probiyotik ürünler ve probiyotiklerle yapılan birçok bağırsak dostu tarifle karşılaşacağız.

9. Baharat Yolu Yeniden Canlanıyor – Daha Çok Baharat

Baharatlar, kokuları ve tatlarıyla yıllardır sofralarımızı daha çekici kılıyor. Ama sadece lezzetleriyle değil sağlık faydalarıyla da gündeme gelecek gibi görünüyorlar. Karabiber, kırmızı biber, zencefil, zerdeçal, kimyon, nane ve tarçın en çok konuşulacaklar arasında…

(Diyetinizi Baharat ile Taçlandırın)

10. Yeni Konsept Tabaklar

Eski yıllardan beri karnımızı doyurmak için yemek yiyoruz ama son yıllarda sosyal medyada daha çok paylaşım yapabilmek için de bunu yapar olduk. Yediğimiz yemekleri veya içecekleri seçerken ya da hazırlarken, fotoğrafta nasıl çıkacağını da düşünüyoruz. 2018’de bu akım daha da büyüyecek; konsept tabaklar ve menülerle daha sık karşılaşacağız.

 

İlgili Yazılar

Yulaf Mutlaka Hayatınızda Olmalı

Günlük beslenme içinde yulaf tüketmek çoğumuzun aklınıza gelmeyebilir. Kahvaltı seçeneği olarak beslenme alışkanlığımızda yer alan geleneksel bir seçim değildir, ancak sağlığa olan faydalarını okuyunca beslenmenize eklemek isteyeceğinizi düşünüyorum. Bunun için

GEBELİKTE BESLENME DÜZENİ YAZI DİZİSİ 3 – GEBELİKTE KABIZLIK

Sevgili anne adayları, heyecanınızı ve endişelerinizi çok iyi anlıyorum, bu dönemin sizin için ne kadar özel olduğunu da, bu sebeple ben de heyecanınıza ortak olarak merak ettiğiniz birçok konuyu derledim,

TAM TAHILLILAR BiR KEZ DAHA SINIFI GEÇTİ!

Yapılan araştırmalara göre günde en az 28 gram tahıl tüketmek ömrü uzatıyor Tam buğday, tam çavdar ürünleri, bulgur, kinoa gibi tam tahıllılar; vitamin, lif ve antioksidanlar içerir. Beyaz un, beyaz

0 Yorum

Yorum yapılmamış!

Yorum yapan ilk kişi olmak için yorum yapın!

Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.